ساخت مساجد بیرجند با مشارکت گروه‌های جهادی بازنشستگان
کد خبر: 4073183
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸

ساخت مساجد بیرجند با مشارکت گروه‌های جهادی بازنشستگان

مسئول گروه جهادی زهیر یک در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه گروه جهادی متشکل از ۳۰ بازنشسته نیرو‌های مسلح شهرستان بیرجند به ساخت مساجد در سطح این شهرستان دست زده‌اند، گفت: برگزاری اردوهای جهادی باعث می‌شود تا بسیاری ار موارد چون ساخت مساجد در نقاط پرتراکم شهری که به‌دلیل اعتبارات بر زمین مانده است، احصا شود.

گروه‌های جهادی محمد حسنی، مسئول گروه جهادی زهیر یک در خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با بیان اینکه به بهانه روز خانواده و تکریم بازنشستگان، گروه جهادی بازنشستگان در بیرجند فعال شدند، اظهار کرد: این روز عظمت یک نام و یک فرهنگ را نشان می‌دهد؛ چراکه فرهنگ و ارزش‌ها تنها در محیط خانواده شکل می‌گیرد.

وی افزود: نباید از یاد ببریم آنچه از انسان سر می‌زند، بازتاب فرهنگی است که در خانواده‌اش دیده و با آن رشد کرده است؛ بنابراین خانواده یک اصل مهم و تأثیرگذار در تمام جواب است که نباید از آن غافل شد.

مسئول گروه جهادی زهیر با بیان اینکه اکنون به بهانه این روز یک گروه جهادی متشکل از ۳۰ بازنشسته نیرو‌های مسلح شهرستان بیرجند به ساخت مساجد در سطح این شهرستان دست زده‌اند، اظهار کرد: این بازنشستگان از نهاد‌های بسیج، سپاه و نیروی انتظامی شهرستان بیرجند هستند و آمادگی جذب بازنشستگان سایر ارگان‌ها را نیز برای برگزاری اردوهای جهادی داریم.

حسنی با بیان اینکه بازنشستگان نیروهای مسلح بیرجند جهادگونه دور یکدیگر جمع شده‌اند تا در ساخت چندین مسجد شریک شوند، بیان کرد: این گروه ساخت مسجد بقیة‌الله(عج) بیرجند را نیز در پایان این هفته در دستور کار دارند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس تعاون و همکاری را به ما یاد داد و اکنون باید این تعاون را در نیازهای مهم اجتماعی به کار بندیم تا آسیب‌ها کاهش یابد، تصریح کرد: موفقیت در کار جهادی به دلیل تعاون، همدلی و همکاری است که در بطن کار وجود دارد.

مسئول گروه جهادی زهیر بیان کرد: سعی خواهیم کرد در مقاطع مختلف از حضور بازنشستگان در کارهای عمرانی و جهادی کمک بگیریم تا امور بر زمین مانده به دلیل اعتبار زودتر تعیین تکلیف شوند همانگونه که این مسجد نیز برای ساخت به چندین میلیون اعتبار نیاز داشت که با تلاش این تعداد بازنشسته این رقم صفر و تمام مصالح به‌صورت عام‌المنفعه خریداری شد.

انتهای پیام
captcha