کلید جهاد تبیین در دستان هیئت‌های مذهبی است
کد خبر: 4073118
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۳

کلید جهاد تبیین در دستان هیئت‌های مذهبی است

استاندار قزوین با بیان اینکه کلید جهاد تبیین در دستان هیئت‌های مذهبی است، گفت: روشنگری از دستاوردهای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن به حساب می‌آید.

اعلایی استاندار قزوین

محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین، شامگاه یکشنبه، دوم مردادماه در همایش مدیران و ستایشگران هیئت‌های مذهبی که در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امیدآفرینی از برنامه‌های ستاد هماهنگی و برگزاری مناسبت‌های ایام محرم و صفر است.‌

وی با بیان اینکه تبیین و‌ روشنگری از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است، افزود: خنثی‌کردن توطئه، مکر و حیله‌های دشمن امری مهم در راه حفظ نظام و دستاوردهای مقدس آن است که باید ضروری شمرده شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: مقام معظم رهبری، برای نخستین‌بار صحبت از جهاد تبیین را در بین هیئتی‌ها مطرح کردند که این موضوع نشانگر آن است که یکی از مخاطبان عام برای تقید به رسالت و‌ وظیفه تبیین، هیئتی‌ها هستند.

وی‌ با بیان اینکه سخنرانان و صاحبان تریبون‌های بیان احکام، تأثیرگذارترین افراد در بیان واقعه محرم هستند، گفت: امروز جامعه نیازمند بیان وقایع عاشورا بین جوانان و همچنین تشویق آنان به فرهنگ حسینی و در نهایت جهاد تبیین است و  کلید جهاد تبیین در دستان هیئت‌های مذهبی است.‌

اعلایی افزود: تداوم فضای امام حسینی در کشور، بحث جهاد تبیین را عملی می‌کند و جهاد تبیین موضوعی است که هر یک از ما در هر جایگاه باید به آن توجه و تعهد داشته باشیم و با حضور در جمع‌ها و محافل عزاداری، ارتباطی بین فلسفه قیام سیدالشهدا و تحقق آرمان‌های اصیل اهل‌بیت (ع) و سیدالشهدا را فراهم کنیم.

وی گفت: هرچند در کشور مسائل اقتصادی مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است اما بصیرت مردم با زنده نگه‌داشتن مذهب و اسلام،  بسیاری از نقشه‌ها و حیله‌های دشمن را خنثی کرده است.

استاندار قزوین با بیان اینکه موضوع دیگری که در کنار تبیین باید در نظر گرفته شود، امیدآفرینی است، اظهار کرد: این روزها دشمن با ضریه زدن به امید مردم با ابزارهایی چون اقتصاد، می‌تازد و در این مسیر برخی اقداماتش نیز موفق بوده است.

وی بیان کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های بی‌بدیلی در حوزه امیدآفرینی در سطح کشور وجود دارد که می‌توان با شفافیت آن را برای مردم بیان کرد. هرچند در این ظرفیت‌ها نواقصی وجود دارد که شناسایی و رفع آن لازم و ضروری است.

اعلایی با اشاره به تعاملات اخیر کشور با برخی کشورها، تصریح کرد:  در ماه‌های اخیر اتفاقاتی در کشور صورت گرفت که بسیار  نادر بود و تعامل با همسایگان و قدرت‌های منطقه‌ای با در نظر گرفتن منافع مشترک، شرایط بی‌نظیری را به وجود آورده است.

وی ادامه داد: آلودگی فساد در مجموعه‌های اداری یکی از دغدغه‌های جدی مردم و ناظران و دلسوزان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که امروز فضای کشور به سمت و سوی امید آفرینی و اعتماد می‌رود. مجموعه دست‌اندرکاران دولت در تلاش‌اند فضای کشور به سمت سلامت پیش رود.

اعلایی تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی داعیه‌داران جهاد تبیین هستند و در همین راستا لازم است تمامی فعالیت‌های آن‌ها اعم از سخنرانی‌هایشان به سمت افزایش بصیرت برود.

در پایان این مراسم از خانواده شهید حجت اسدی، مداح و ذاکر اهل بیت و شهید مدافع حرم استان قزوین تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha