تلاش برای جوانی جمعیت، سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است
کد خبر: 4073077
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲

تلاش برای جوانی جمعیت، سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با تأکید بر اهمیت تحقق هدف جوانی جمعیت، تلاش در این زمینه را سرمایه‌گذاری برای آینده کشور دانست.

هفتمین نشست قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 2 مردادماه در هفتمین نشست قرارگاه جوانی جمعیت این دانشگاه با تأکید بر اهمیت همکاری و همراهی درون‌بخشی و برون‌بخشی در پیشبرد اهداف این برنامه ملی، هر گونه هزینه‌کرد برای تحقق اهداف جوانی جمعیت و تشویق به فرزندآوری را نوعی سرمایه‌گذاری اثربخش برای آینده کشور و ایجاد زمینه‌های توسعه دانست.

وی با بیان اینکه برای دستیابی به راهکارهای عملی افزایش جمعیت، باید با واکاوی کارشناسانه، به داده‌های دقیق در زمینه ریشه‌های این معضل در جامعه دست یابیم، از اعضای این قرارگاه خواست تا به نحو علمی و با بهره‌گیری از پژوهش، در این زمینه اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری نخستین نشست کمیته رصد و پایش قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه، بر برگزاری هفتگی این کمیته در راستای ارزیابی مصوبه‌های این نشست تاکید کرد.

حسینی با بیان اهمیت اطلاع‌رسانی عمومی در این زمینه با هدف فرهنگ‌سازی صحیح نسبت به تبیین ضرورت جوانی جمعیت، از دبیران کمیته‌های تخصصی خواست به صورت هفتگی مطالب آموزشی و اقدامات خود را از طریق روابط عمومی دانشگاه به اطلاع عموم مردم برسانند.

وی ادامه داد: ضرورت دارد معاونت پژوهشی دانشگاه با همکاری گروه زنان و زایمان دانشگاه، چالش‌های مربوط به فرزندآوری را شناسایی و در نشست‌های بعدی قرارگاه مطرح کنند.

انتهای پیام
captcha