تحقق جهاد تبیین؛ راهکار خنثی‌سازی توطئه دشمنان
کد خبر: 4072982
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳

تحقق جهاد تبیین؛ راهکار خنثی‌سازی توطئه دشمنان

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه مبنای تصویرسازی در نظام اسلامی با دنیای غرب تفاوت‌های بسیار دارد، اظهار کرد: جهاد تبیین راهکار مؤثر برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان است.

سردار علی فدوی، جانشین فرمانده سپاه

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، امروز، دوم مرداد در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان، با اشاره به اهمیت روایت صحیح از رویدادهای دفاع مقدس، اظهار کرد: تصویری که در ذهن مردم از واقعیت نقش می‌بندد بسیار مهم است؛ چراکه مردم بر مبنای آن تصویر امور خود را تنظیم و قضاوت کرده و در عمل انجام می‌دهند.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: روایت صحیح و تصویرسازی هم در دین اسلام و هم در دنیای غرب بسیار مورد توجه است، اما نحوه استفاده از این ابزار در کشورهای اسلامی همچون ایران با دنیای غرب تفاوت‌های فاحشی وجود دارد، مبنای تصویرسازی در غرب شیطنت‌آمیز است.

فدوی بیان کرد: در غرب پرداختن به مبانی دینی جایگاهی ندارد، اما بهره‌گیری از مکتب قرآن و اهل‌بیت(ع) در ایران اسلامی دارای جایگاه بس رفیعی است که باید در تداوم پرداختن به آن اصرار داشت و تبیین این امر برعهده همه ما است که به سهم خود در این راستا ایفای نقش کنیم. دشمنان قصد دارند تصویرسازی غلط از انقلاب اسلامی داشته باشند و با استفاده از ابزارهای مختلف همچون فضای مجازی و ... هم برای مردم ایران و هم برای دنیا تصویرسازی شیطنت‌آمیز انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: در دین اسلام بر تصویرسازی صحیح و در واقع همان جهاد تبیین که مد نظر مقام معظم رهبری است، بسیار تاکید شده است. تصویرسازی در دین اسلام براساس حق و حقیقت بوده و فعالان این حوزه هیچگاه از مسیر خارج نمی‌شوند. با تحقق جهاد تبیین تصویرسازی از واقعیت بر مبنای آن چیزی که مدنظر قرآن و اسلام است ترسیم می‌شود؛ از این رو وظیفه بسیار سنگینی در این خصوص داریم.

فدوی گفت: تصویرسازی از واقعیت‌ها بسیار مهم است و باید مورد تأکید جبهه حق باشد و اگر در این خصوص کم کاری کنیم دشمن تصویرسازی غلط را انجام می‌دهد؛ چراکه دشمن به دنبال وارونه‌سازی حقایق و به تعبیری قصد عوض کردن جایگاه شهید و جلاد را دارد که باید هوشیار بود؛ از این رو جهاد تبیین راهکار مؤثر برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان است.

وی تأکید کرد: جهاد تبیین باید در کشور نهادینه‌سازی شده و استمرار برای انجام آن وجود داشته باشد. مخاطب اصلی جهاد تبیین جوانان و نوجوانان هستند و لازم است حماسه‌های هویت‌ساز و عناصر ان برای قشر جوان و نوجوان به خوبی تبیین شود. تبیین امری جهادی و مؤثر است. جهاد تبیین دارای برکات بسیاری است و دستاوردهای آن و ترسیم آینده درخشان باید بازگو شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اهمیت جهاد تبیین در دفاع مقدس گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعات در این حوزه تبیین فرهنگ دفاع مقدس است؛ چراکه با روایت‌گری صحیح علاوه بر معرفی الگوهای موفق، از تحریف و فراموشی این فرهنگ نیز جلوگیری می‌شود.

وی نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس را وظیفه همگانی برشمرد و اضافه کرد: یکی از اهداف مهم برگزاری کنگره شهدا در استان‌ها نهادینه‌سازی و جهاد تبیین در دفاع مقدس است که خوشبختانه استان مرکزی در این خصوص پیشتاز و الگوهای موفقی ارائه کرده است.

فدوی با اشاره به شکل‌گیری حماسه‌های دفاع مقدس، گفت: انقلاب اسلامی در سال‌های اول پیروزی مورد تهاجم قدرت‌های دنیا قرار گرفت و رزمندگان با هدایت‌های امام خمینی(ره) و فرهنگ «ما می‌توانیم» بزرگترین حماسه‌ها را خلق کردند. عملکرد مردم در دفاع مقدس بسیار درخشان است و این عملکرد می‌تواند قرن‌ها برای نسل‌های آینده و حتی سایر ملل الگوی عملیاتی باشد. موفقیت‌های انقلاب اسلامی و امت اسلام برگرفته از الگوگیری از فرهنگ دفاع مقدس است.

انتهای پیام
captcha