برپایی «ضیافت اندیشه» اساتید علوم پزشکی شیراز
کد خبر: 4072228
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷

برپایی «ضیافت اندیشه» اساتید علوم پزشکی شیراز

چهاردهمین دوره «ضیافت اندیشه» ویژه اساتید، به همت مرکز هم‌اندیشی اساتید نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در حال برگزاری است.

دوره «ضیافت اندیشه»، دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، چهاردهمین دوره «ضیافت اندیشه» ویژه اساتید، به همت مرکز هم‌اندیشی اساتید نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز آغاز به کار کرده است.

محمود پورکیانی، مسئول دفتر هم‌اندیشی اساتید نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 29 تیرماه در حاشیه این نشست با اشاره به افتتاحیه چهاردهمین دوره از ضیافت اندیشه ویژه اساتید گفت: دوره نخست این برنامه با موضوع معرفت‌شناسی (اندیشه‌ورزی دینی) با تدریس محمدباقر عباسی، رئیس دانشکده الهیات دانشگاه شیراز در سالن خانه استاد مجتمع ولایت از 25 تیر آغاز شده و تا 11 مرداد سال جاری ادامه دارد.

وی افزود: دوره دوم نیز با موضوع اندیشه‌های راهبردی انقلاب اسلامی و تدریس حجت‌الاسلام رضا غلامی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و همچنین دوره سوم با موضوع تاریخ تمدن اسلامی و تدریس اصغر منتظرالقایم، عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

محمدباقر عباسی، رئیس دانشکده الهیات دانشگاه شیراز و مدرس نخستین مرحله از چهاردهمین دوره «ضیافت اندیشه» اساتید در این برنامه با اشاره به اهمیت فلسفه اخلاق بیان کرد: زمینه برای انجام کارهای علمی، به ویژه علوم شناختی فراهم شده و نیاز است که از علم اساتید دانشگاه علوم پزشکی در مباحث شناخت و فلسفه اخلاق استفاده بیشتری شود.

وی با بیان اینکه با طرح پرسش‌های جدید در این حوزه‌ها می‌توان پاسخ‌های مناسبی در مباحث فلسفی داشت، محوریت نخستین مرحله از این دوره ضایفت اندیشه اساتید را پیرامون این موضوع عنوان کرد و گفت: جایگاه فلسفه و ارتباط آن با علم، توضیح معرفت‌شناسی و در ادامه معرفت‌شناسی دینی از موضوعات مورد بحث در این دوره است.

عباسی، بررسی نقش و جایگاه عقل در معرفت‌شناسی دینی را از دیگر موضوعات دوره نخست دانست و افزود: تجربه‌های باطنی و نقشی که این امور در معرفت‌شناسی دینی دارند، همچنین معرفت عرفانی، نگاهی که در جامعه کنونی به وحی می‌شود و تحلیل آرای روشنفکران جهان از موضوعات دوره نخست ضیافت اندیشه ویژه اساتید است.

انتهای پیام
captcha