ضرورت حفظ مرجعیت آموزشی آموزش و پرورش
کد خبر: 4072201
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
استاندار کرمان تأکید کرد؛

ضرورت حفظ مرجعیت آموزشی آموزش و پرورش

استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: حفظ مرجعیت آموزشی بسیار مهم است؛ برخی از مراجع شبه آموزشی قصد دارند جایگاه آموزش و پرورش را تضعیف کنند که نیاز است مسئولان فرهنگی در این زمینه به فکر باشند.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، نشست تخصصی مدیران کل آموزش و پرورش قطب ۵ کشور استان‌های خراسان‌ شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان امروز، ۲۹ تیرماه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان و استاندار کرمان در مهمانسرای فرهنگیان کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، در ابتدای این نشست، نیروی انسانی، داشتن نقشه راه و هزینه را سه عامل مهم در هر تحول دانست و گفت: در این بین نیروی انسانی اهمیت زیادی دارد و نیروی انسانی تحول آفرین در یک کشور کانون پیشرفت است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه مرکز تربیت و پرورش نیروی انسانی در مرحله اول، مدارس و بعد دانشگاه‌ها هستند، گفت: کار مربی این است که اول موانع را بردارد و دوم این که راه را روشن کند.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اثر بخشی فرهنگیان در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و...گفت: حفظ مرجعیت آموزشی بسیار مهم است؛ برخی از مراجع شبه آموزشی قصد دارند جایگاه آموزش و پرورش را تضعیف کنند که نیاز است مسئولان فرهنگی در این زمینه به فکر باشند.

استاندار کرمان با تأکید بر به روزرسانی کارکنان، آموزش‌های ضمن خدمت را ضروری دانست و گفت: بازسازی و بهسازی زیر ساخت‌های فیزیکی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین احیای امور تربیتی به دلیل نقشی که در بازسازی فرهنگی دانش‌آموزان و معلمان دارد باید در محتوا اتفاق بیفتد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اهمیت دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: تبدیل دانشگاه فرهنگیان به مرکز تربیت معلم واقعی سرمایه گذاری است و تربیت نیروهای حزب‌اللهی دین‌دار و متدین هدف اصلی تربیت معلم است که باید محقق شود.

انتهای پیام
captcha