جهادگران بسترساز ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغالزا مردم‌یار شوند
کد خبر: 4072195
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶

جهادگران بسترساز ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغالزا مردم‌یار شوند

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس با اشاره به شعار سال و اهمیت اشتغالزایی گفت: انتظار داریم میزان ارتباط صندوق‌ها و گروه‌های جهادی را افزایش دهند به گونه‌ای که هر گروه جهادی فعال بسترساز ایجاد صندوق قرص‌الحسنه اشتغالزای مردم‌یار شود.

اسماعیل قزلسفلی، رئیس سازمان بسیج سازندگی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، اسماعیل قزلسفلی، رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس امروز، 29 تیرماه در همایش توانمندسازی تسهیل‌گران صندوق‌های قرض‌الحسنه و تعاونی‌های اشتغالزا سراسر استان با اشاره به مهم‌ترین نقش‌های تسهیل‌گران گفت: تسهیل‌گران بسترساز ایجاد جوامع محلی و کوچک هستند برای اینکه مردم بتوانند در حوزه اشتغال و اقتصاد نقش‌آفرینی کنند و یکی از الگوها و برنامه‌های دولت نیز بر مردمی‌سازی فعالیت‌های اقتصادی مورد نیاز جامعه است.

وی افزود: نقش اصلی این تسهیل‌گران توانمند کردن مردم است به گونه‌ای که خود مردم در فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی فکر کنند، تصمیم بگیرند، اجرا و نظارت کنند و در واقع تسهیل‌گران نقش مربی‌گری دارند و مردم را هدایت و رهبری می‌کنند و نقش تصدی‌گری ندارند.

قزلسفلی با اشاره به یکی از مأموریت ویژه تسهیل‌گران در سال جاری بیان کرد: انتظار داریم میزان ارتباط صندوق‌ها و گروه‌های جهادی را افزایش دهند به گونه‌ای که هر گروه جهادی فعال بسترساز ایجاد صندوق قرص‌الحسنه اشتغالزای مردم‌یار شود.

قزلسفلی در خصوص مهم‌ترین ویژگی تسهیل‌گران اشاره کرد و گفت: تسهیل‌گران چون در مواجه مستقیم با مردم هستند باید دارای ویژگی‌هایی باشند. صبوری، انتقادپذیری، دارای دانش روز، دارا بودن به ابتکار خلاقیت، توانمندی تحلیل خوب و دقیق مسائل، تواضع و فروتنی و ...  از جمله آن‌هاست و در یک جمله باید مردم‌دار و مردم‌یار باشند.

جانشین قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارس همچنین با اشاره به مأموریت‌های تسهیل‌گران تصریح کرد: اصلی‌ترین مأموریت تسهیل‌گران راهبری صندوق‌های قرص‌الحسنه بسیج است تا جایی که این صندوق‌ها به گونه‌ای رشد یابند که تبدیل به تعاونی و اتحادیه شوند. همچنین مأموریت دیگر آن‌ها هدایت منابع تبصره ۱۶ به صورت هدفمند و در عرصه‌های مختلف به ویژه در حوزه مشاغل خرد و خانگی است.

وی، بسترسازی برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی ۵ کیلو واتی در مناطق محروم، تقویت صنایع تبدیلی کوچک محلی و شهرستانی، حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان و کمک به عرصه‌های ۱۴ گانه اقتصاد مقاومتی را از دیگر مأموریت‌های این تسهیل‌گران خواند.

انتهای پیام
captcha