عید غدیر؛ بزرگترین عزت و افتخار مسلمانان
کد خبر: 4071534
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱

عید غدیر؛ بزرگترین عزت و افتخار مسلمانان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عید غدیر را بزرگ‌ترین عزت و افتخار مسلمانان دانست و گفت: انتخاب حضرت امیرالمومنین(ع) به عنوان ولی و آغازگر مسیر ولایت، تکمیل‌کننده نعمت بزرگ رسالت و بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) بود.

عید غدیربه گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 26 تیرماه در آئین گرامیداشت روز غدیر، این عید سعید را بزرگ‌ترین عزت و افتخار مسلمانان خواند و تاکید کرد: باید قدردان ولایت باشیم تا به دستور خداوند فرزند حضرت امیرالمومنین(ع) را که ناجی بشریت است، ظهور کند.

وی، انتخاب حضرت امیرالمومنین(ع) به عنوان ولی و آغازگر مسیر ولایت را تکمیل‌کننده نعمت بزرگ رسالت و بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) دانست.

حسینی با اشاره به تلاش‌های حضرت امام خمینی(ره) برای تشکیل جامعه اسلامی و حکومت اسلامی برای زمینه‌سازی ظهور افزود: پس از رحلت ایشان نیز مقام معظم رهبری همین مسیر را با توفیقات بسیار موثری در منطقه خاورمیانه و در عالم تداوم بخشیدند که امیدواریم بتوانیم در زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) گام برداریم.

وی اظهار امیدواری کرد: به برکت حضرت امیرالمومنین(ع) همانطور که تاکنون در زمینه ارائه خدمت موفق بوده‌ایم، توفیقات نظام جمهوری اسلامی در درمان، آموزش و بهداشت با تلاش مدافعان سلامت به ثمر برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزایش امید به زندگی در کشور را به عنوان یکی از شاخص‌های مهم پس از انقلاب برشمرد و گفت: از نظر علمی مهم‌ترین شاخص تاثیر و توفیق سلامت، متوسط عمر یک جامعه و امید به زندگی است که در بیش از ۴۰سال عمر مقدس جمهوری اسلامی، این شاخص از ۵۳ سال و ۶ ماه، به ۷۶ سال رسیده است؛ این میسر نبوده مگر به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تلاش و کوشش مردمان فداکاری مانند مدافعان سلامت که این موفقیت را به همه شما تبریک می‌گویم.

حسین صمصام، رئیس بسیج جامعه پزشکی فارس نیز در این مراسم با اشاره به اجرای برنامه «ماه خدا» در ایام ماه مبارک رمضان گفت: امسال برای نخستین بار برنامه ماه خدا، ویژه فرزندان کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مراکز درمانی استان فارس برگزار شد که در این برنامه تلاش شد گفتمان روزه داری بین کودکان ترویج شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی چالش‌های متفاوت برای کودکان گفت: به برکت این عید سعید، لوح سپاس استاندار فارس و امام جمعه شیراز به برگزیدگان این برنامه اهدا می‌شود.

صمصام با بیان اینکه اصل خانواده محور بودن در برگزاری برنامه‌های این سازمان مورد توجه قرار می‌گیرد، اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های قرآنی ویژه فرزندان کارکنان نیز در روزهای آینده اطلاع‌رسانی می‌شود و امیدواریم بتوانیم علاوه بر کارکنان، برای خانواده‌ها و فرزندان آنان نیز برنامه‌های مختلفی اجرا کنیم.

انتهای پیام
captcha