اطعام ۲۰ هزار نفر از محل موقوفات فارس در روز عید غدیر
کد خبر: 4071438
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱

اطعام ۲۰ هزار نفر از محل موقوفات فارس در روز عید غدیر

طبق اعلام مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس، همزمان با فرارسیدن عید سعید غدیر خم و به همت موقوفات فارس اطعام غدیریه در شهر شیراز و نقاط مختلف استان توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام سید عباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام سید عباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 26 تیرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن ایام پر خیر و برکت عید سعید غدیر خم و لزوم احیای سنت‌های غدیر گفت: یکی از دستورات و سفارشات که از جانب ائمه معصومین(ع) در خصوص گرامیداشت عید غدیر خم رسیده است؛ موضوع غدیریه یا اطعام مومنان در روز عید غدیر است و این سنت نیکو با توجه به سیره فرزندان رسول خدا همواره در طول تاریخ در میان مسلمانان و شیعیان جایگاه ویژه‌ای داشت است.

وی افزود: در روایات متعددی از امام رضا(ع) و امام صادق(ع) نقل شده است که ثواب اطعام یک مومن در روز عید غدیر برابر با ثواب اطعام تمامی انبیا و صدیقان قرار داده شده است و تاکیدات فراوانی ذیل توصیه برای گرامیداشت روز عید خم در منابع و کتب شیعیان آمده است.

موسوی از تداوم این سنت نیکو در دوران‌های گذشته یاد کرد و گفت: همین مسئله موجب شد تا واقفان و خیران بسیاری نیز به اهمیت این سنت نیکو در طول تاریخ توجه داشته باشند و موقوفاتی درین زمینه شکل گرفته است به نحوی که هر ساله با فرا رسیدن عید غدیر خم از محل عواید این موقوفات اطعام مومنان در قالب پخت و توزیع غذای گرم صورت می‌پذیرد.

مدیرکل اوقاف فارس از اجرای نیت موقوفات غدیر در استان فارس خبر داد و افزود: از جمله موقوفاتی که از محل عواید آن‌ها اجرای نیت غدیریه در استان فارس صورت می‌پذیرد؛ موقوفه حاج عبدالله زارع، موقوفه صدر رضوی، موقوفه حاج جمشید، موقوفه ظریفکار و موقوفه حاج علی محمد می باشد که با هزینه ای بالغ بر 4 میلیارد ریال طبخ و توزیع غذای گرم در روز عید غدیرخم برگزار می‌شود.

 موسوی تاکید کرد: امسال از محل عواید موقوفات فارس بیش از ۲۰ هزار نفر در روز عید غدیر خم اطعام خواهند شد که در قالب ویژه برنامه جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی در بقاع متبرکه شاخص سراسر استان فارس صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha