اجرای طرح ملی فهما در ۷۰۰ کانون مساجد کرمان
کد خبر: 4071078
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴

اجرای طرح ملی فهما در ۷۰۰ کانون مساجد کرمان

مدیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان از برگزاری طرح ملی فهما در ۷۰۰ کانون فرهنگی ـ هنری مساجد استان خبر داد و گفت: شرکت کنندگان در طرح تابستانه فهما در پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام مصطفی گرجی مدیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام مصطفی گرجی، مدیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان، امروز، ۲۵ تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، بیان کرد: غدیر تداوم تربیت و رسالت و یکی از مهمترین رویدادهای حوزه دین به‌ویژه در تشییع است که هر ساله به بزرگترین وجه باید تفسیر و ترجمه شود.

وی با تأکید بر اینکه غدیر باید در ذهن و زبان مخاطبان جانمایی شود تا در جامعه جایگاه اصلی خود را پیدا کند، گفت: غدیر به یقین برآمده از یک گزاره وحیانی است و آن دغدغه اجتماع و مدیریت اجتماعی است. بنابراین علاوه‌ بر ارج نهادن این رویداد باید جامعه آرام آرام به سمت ایده‌آل شدن در حوزه فردی و اجتماعی برسد.

حجت‌الاسلام گرجی در ادامه به ارائه گزارشی از برنامه‌های ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سال گذشته پرداخت و گفت: فصل بهارانه، سومین رویداد ملی سرود سردار آسمانی، برنامه‌های بزرگداشت هفته کتاب و بازدید از کتابخانه‌ها، برگزاری پویش کتابخوانی خانواده دانا، طرح شنبه‌های با کتاب، برگزاری طرح ملی راهکار، ۱۳ دوره توزیع گوشت، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان در دی‌ماه در شهرستان انار، طرح سه‌شنبه‌های تکریم، طرح تلاوت نور، افتتاح کانون شهید سلیمانی در رابر، برگزاری طرح کوثر رسالت در کرمان، طرح یاریگران زندگی و... از جمله برنامه‌های انجام شده است.

وی از برگزاری طرح اوقات فراغت تابستان در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خبر داد و گفت: با توجه به نقش و اهمیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، طرح ملی اوقات فراغت بچه‌های مسجد با شعار «مسجد شور بندگی نشاط زندگی» برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان افزود: این طرح با هدف جذب کودکان و نوجوانان به مساجد، ترویج معارف اسلامی و مهارت آموزی و نشاط بخشی در تابستان از ابتدای تیر تا پایان شهریور ماه سال‌جاری در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اجرا می‌شود.

وی از برگزاری طرح ملی فهما در ۷۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد استان در سال‌جاری خبر داد و گفت: طرح رویداد ملی فهما هر ساله با هدف شناسایی، به‌کار‌گیری، ارتقا و انگیزه‌بخشی استعدادهای فرهنگی هنری ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ذیل ۳ شبستان و ۱۲ رواق در سراسر کشور اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام گرجی افزود: امسال ضمن حضور کانون‌های مساجد در ۱۲ رواق مشخص شده، هر کانون یک رواق را به صورت تخصصی برای فعالیت خود انتخاب می‌کند و در عین حال در ۱۱ رواق دیگر نیز فعال است.

وی از پوشش بیمه‌ای شرکت کنندگان در طرح تابستانه فهما خبر داد و افزود: در چهارمین رویداد ملی فهما در سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری فعالیت انجام می‌شود که در هر کدام از این شبستان‌ها، ۴ رواق فعال هستند.

انتهای پیام
captcha