اغلب موارد جدید ابتلا به کرونا به صورت خانوادگی است
کد خبر: 4070694
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲

اغلب موارد جدید ابتلا به کرونا به صورت خانوادگی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه طبق آمارها، موج هفتم کرونا در حال آغاز است، گفت: اغلب موارد ابتلا به کرونا به صورت خانوادگی گزارش شده است.

 نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کووید-۱۹ ، استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز امروز، 22 تیرماه در یکصد و بیست و یکمین نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کووید-۱۹ ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت کرونا در استان و کشور گفت: طبق آمارها، موج هفتم کرونا در حال آغاز است و اغلب موارد ابتلا به صورت خانوادگی گزارش شده است.

وی از برگزاری نشست‌های متعدد دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای مدیریت بیماری کووید۱۹ در فارس، فعالیت ۱۶ مرکز واکسیناسیون در شیراز و افزایش ساعت کاری آن مراکز خبر داد و بر تزریق دز یادآور واکسن و پرهیز از حضور در تجمعات بدون رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تاکید کرد.

حسینی همچنین ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت مراجعان به مراکز بهداشتی و درمانی، از ثبت یک مورد فوتی کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در فارس و پس از ۶۱ روز بدون فوتی در استان خبر داد و گفت: زیرسویه جدید امیکرون، شدیدترین بیماری ویروسی است شناخته شده از لحاظ شدت گسترش بوده و هر فرد بیمار می‌تواند ۱۸ نفر را  مبتلا ‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به سرعت انتقال بیماری از افرادی که مشکوک و دارای علائم بیماری هستند خواست تا با مراجعه به پزشک و انجام تست از بیماری خود اطمینان حاصل کرده و از انتشار بیماری پیشگیری کنند.

انتهای پیام
captcha