الگویی از وحدت ارکان اصلی مساجد را ارائه دهیم
کد خبر: 4070684
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷

الگویی از وحدت ارکان اصلی مساجد را ارائه دهیم

استاندار فارس با بیان اینکه هر گاه چهار رکن امام جماعت، هیئت امنا، پایگاه مقاومت و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با هم همراه بودند و تلاش کردند، این مسجد فعال‌تر بوده و بیشتر مورد استقبال محل قرار گرفته است، خواستار ارائه الگویی از وحدت این 4 رکن شد.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، ۲۲ تیرماه در همایش «مسجد جامعه‌پرداز» که در  تالار حافظ  شیراز برگزار شد، ضمن تبریک دهه ولایت و امامت گفت: عید سعید غدیر بزرگترین عید مسلمانان به ویژه شیعیان و بزرگترین عید بشریت است.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در بحث توجه مسجد به جامعه و توجه جامعه به مساجد و مساجد محله‌محور و محلات مسجدمحور و هر تعبیری که استفاده کنیم، نهایتا هدف این است که به دوران پرشکوه صدر اسلام در تاثیرگذاری مسجد در فعالیت‌های مسلمانان صدر اسلام برگردیم؛ مسجدی که کانون تصمیم‌گیری جهان اسلام بود.

ایمانیه با بیان اینکه هر گاه چهار رکن امام جماعت، هیئت امنا، پایگاه مقاومت و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با هم همراه بودند و تلاش کردند، این مسجد فعال‌تر بوده و بیشتر مورد استقبال محل قرار گرفته است، گفت: نماد و الگویی از وحدت این چهار رکن مسجد را برای سایر مساجد ارائه کنیم.

استاندار فارس خواستار احیای کارکرد مساجد شد و افزود: ساز‌و کاری برای اینکه مساجد این چنینی برای سایر مساجد تبدیل به الگو شوند، فراهم شود.

وی همچنین پیشنهاد داد: با محوریت امام جمعه شیراز، تعدادی از مساجد استان بین ارگان‌های مختلف استان تقسیم و سهمیه‌بندی شود و حمایت مالی از آن‌ها با توجه به مسئله سلامت، معیشت و ... انجام شود.

انتهای پیام
captcha