احتمال بازگشت محدودیت‌های کرونایی در فارس
کد خبر: 4070580
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶

احتمال بازگشت محدودیت‌های کرونایی در فارس

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به کرونا گفت: در صورت گسترش سویه جدید بیماری کرونا، ممکن است برای حفظ سلامتی مردم علی‌رغم میل باطنی، محدودیت‌هایی اعمال شود.

اسماعیل محبی پور، معاون استاندار فارس به گزارش ایکنا از فارس، اسماعیل محبی‌پور، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا امروز، ٢٢ تیرماه در جلسه استانی ستاد مدیریت کرونا در استان گفت: متأسفانه براساس آمارهای اعلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، درگیر مرحله جدیدی از شیوع ویروس کرونا شده‌ایم که بخشی از جامعه را درگیر کرده است.

وی افزود: برای سلامتی مردم علی‌رغم میل باطنی ممکن است محدودیت‌هایی اعمال شود و به همین منظور مرکز تزریق واکسن از ۱۰ صبح در استانداری برای ادارات و کارمندان مستقر شده تا مرحله چهارم تزریق شود و جلسات نیز باید با تعداد محدود برگزار شود. 

محبی‌پور با بیان اینکه استان فارس در موج‌های گذشته توفیقات بزرگی با همکاری مردم و تلاش مسئولان به دست آورد و مورد تقدیر وزارت بهداشت قرار گرفت، افزود: در مرحله فعلی هم نگرانی اصلی ما از شدت گسترش سویه جدید امیکرون است، چرا که علی‌رغم اینکه شدت تأثیرگذاری از نظر میزان مرگ و میر شرایط تقریبا عادی را در فارس پشت سر گذاشته‌ایم اما ممکن است سویه جدید این چند اتفاق مهم را رقم بزند. ابتدا اینکه مجموعه کادر بهداشت را از مأموریت‌های دیگر مجدداً به سمت کنترل این بیماری سوق دهد و دیگر اینکه مردم را از فعالیت عادی خود محروم کند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با تصریح اینکه هر فرد در سویه جدید توان انتقال بیماری به ۱۸ نفر را دارد، گفت: تأکید ما بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک به‌ویژه در فضاهای مسقف است.

وی تصریح کرد: همچنین تکمیل چرخه واکسیناسیون دومین موردی است که باید از سوی مردم مورد توجه قرار گیرد و در مراکز درمانی این امر برقرار است.

انتهای پیام
captcha