ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای تحقق منویات رهبری در بحث جوانی جمعیت
کد خبر: 4070127
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰

ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای تحقق منویات رهبری در بحث جوانی جمعیت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اجرای طرح جوانی جمعیت با بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های موجود تأکید کرد.

نشست قرارگاه جوانی جمعیت، دانشگاه علوم پزشکی شیراز به گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 20 تیرماه در نشست قرارگاه جوانی جمعیت این دانشگاه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت افزایش جمعیت کشور گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کنونی نظام جمهوری اسلامی ایران و مجموعه سلامت، تلاش برای افزایش و جوان‌سازی جمعیت کشور است که ابعاد مختلفی دارد.

وی، ارتقای سیستم بهداشتی کشور و جوانی جمعیت را از اولویت‌های وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور عنوان کرد و همکاری تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی را نیز در این زمینه بسیار موثر دانست.

حسینی، بر برگزاری منظم و مستمر نشست‌های قرارگاه جوانی جمعیت تاکید کرد و افزود: هم‌فکری، همکاری و همراهی در زمینه اجرای طرح جوانی جمعیت در نتیجه بخشی و کیفیت بهره‌وری بسیار تاثیرگذار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: برای رسیدن به هدف افزایش جمعیت و جوان‌سازی جمعیت کشور باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جامعه روحانیت، نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه و بسیج، ادارات، سازمان‌ها، صدا و سیما، رسانه‌ها و فعالان اجتماعی در تسریع در این امر استفاده کرد و لازم است هرچه سریع‌تر به جدیت عملیاتی شود.

وی همچنین با اشاره به وجود نظام شبکه‌ای در حوزه سلامت کشور و اقدامات ارزشمند بهورزان در ارتقای سطح بهداشت، آنان را افراد تاثیرگذار حوزه بهداشت در روستاها عنوان کرد و ادامه داد: بهورزان افتخار نظام سلامت ایران هستند که از این توانمندی می‌توان در زمینه افزایش و جوان‌سازی جمعیت بهره برد.

همچنین در این نشست در خصوص مصوبه‌های نشست پیشین و ارائه گزارش اقدامات معاونت‌های مختلف دانشگاه، حمایت‌های بهداشتی، درمانی و معیشتی، ترویج فرهنگ فرزندآوری، ارسال اقدامات قرارگاه دانشگاهی به وزارت بهداشت، چالش‌های افزایش جمعیت و راهکارهای رفع آن، فعالیت مرکز نجات نفس، سامانه مبنا و اجرای برنامه‌های آموزشی توضیحاتی ارایه شد.

انتهای پیام
captcha