برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در شهرستان فردوس
کد خبر: 4069693
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹
سردار زهرایی خبر داد:

برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در شهرستان فردوس

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: اجلاسیه ملی جهادگران همزمان با سالگرد حضور رهبر معظم انقلاب در زلزله فردوس، سیزدهم شهریور امسال در این شهرستان برگزار می‌شود.

سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی، امروز ۱۸ تیرماه در نشست برنامه‌ریزی درخصوص برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد اظهار کرد: شهریور سال ۱۳۴۷ زلزله‌ای در فردوس روی داد که بر اثر آن پنج هزار نفر جان خود را از دست دادند و در همان زمان رهبر معظم انقلاب با ۱۰ اتوبوس به همراه طلاب و خیرین وارد منطقه شدند و حدود ۲ ماه در این شهرستان به گره‌گشایی از امور زلزله‌زدگان پرداختند.

وی گفت: ما مبدا حرکت گروه‌های جهادی را از سال ۱۳۴۷ و با آغاز فعالیت گروه جهادی خدمت‌رسان مقام معظم رهبری در منطقه فردوس می‌دانیم لذا با برگزاری این اجلاسیه ملی و با کار گسترده اطلاع‌رسانی می‌خواهیم گفتمان غالب مبداء حرکت‌های جهادی به ۱۳ شهریور ۱۳۴۷ در شهرستان فردوس برگردد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۲ هزار گروه جهادی در سطح کشور در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند، افزود: کتاب خاطرات مقام معظم رهبری در شهرستان فردوس نیز در این اجلاسیه رونمایی می‌شود که ادبیات درس‌آموز در فعالیت‌های مردمی، خدمت‌رسانی و جهادی معظم‌له است.

زهرایی بیان کرد: برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس این صدا را به گوش همگان می‌رساند که مقام معظم رهبری از سال ۴۷ با تشکیل یک گروه جهادی عملیاتی خدمت‌رسان، گفتمان جهادی را شروع کردند و امیدواریم فرزندان ولایت این راه را با قوت ادامه دهند.

وی گفت: باید با برگزاری این همایش‌ها، طعم شیرین خدمت را مردم خراسان جنوبی و شهرستان فردوس بچشند؛ برنامه‌هایی برای فعالیت‌های عمرانی در منطقه توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) و فرمانداری فردوس تدارک دیده شده که عملیات اجرایی برخی طرح‌ها در روز برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران آغاز خواهد شد.

وی اظهار کرد: در این همایش ۵۰۰ جهادگر نخبه اندیشه‌ورز دعوت می‌شوند و ۵۰ گروه جهادی خدمت‌رسان در هفته منتهی به برگزاری اجلاسیه در این منطقه فعال خواهند شد.

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: گروه‌های جهادی در رفع محرومیت پیشتاز هستند و برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس، فعالیتی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است.

وی افزود: برگزاری این اجلاسیه یک سرمایه اجتماعی ایجاد می‌کند و در آینده فواید زیرساختی زیادی برای کل کشور و خراسان جنوبی خواهد داشت.

وی بیان کرد: یکی از اهداف این همایش، گفتمان‌سازی و تبیین مبداء فعالیت‌های جهادی در کشور است که سال ۴۷ و با آغاز فعالیت گروه جهادی خدمت‌رسان مقام معظم رهبری در منطقه فردوس است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: برای برگزاری این همایش از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی، بسیج و سپاه و آموزش و پرورش استفاده و تلاش شود که در مدیریت هزینه‌ها بیشترین صرفه‌جویی را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت پشتیبانی این همایش برعهده معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و بسیج سازندگی است گفت: همچنین مسوولیت تبیین و اطلاع‌رسانی در سطح ملی و استانی این اجلاسیه ملی برعهده فرمانداری فردوس، بسیج سازندگی و صدا و سیمای خراسان جنوبی است.

قناعت افزود: صداوسیما باید درخصوص اطلاع‌رسانی به‌خوبی نقش ایفا کند و از یکی دو هفته قبل بستر آگاهی‌بخشی برای برگزاری این اجلاسیه فراهم شود.

وی به روابط عمومی استانداری نیز ماموریت داد رسانه‌های ملی و استانی را پای کار بیاورد تا نقش خود را در زمینه اطلاع‌رسانی و تبیین اهداف همایش به‌خوبی ایفا کنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با اطلاع‌رسانی و تبیین اهداف اجلاسیه ملی جهادگران به اهداف زیربنایی این همایش که جریان‌سازی فرهنگی و اجتماعی است و هم به اهداف روبنایی که اجرای طرح‌ها و رفع محرومیت‌هاست، دست خواهیم یافت.
 

انتهای پیام
captcha