وضعیت زرد 12 شهرستان در فارس
کد خبر: 4069596
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸

وضعیت زرد 12 شهرستان در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از احتمال شیوع موج جدید کرونا در کشور سخن گفت و افزود: هم اکنون 12 شهرستان استان فارس در وضعیت زرد قرار دارند.

سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 18 تیرماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی روزهای اخیر با افزایش تدریجی آمارهای ابتلا به کرونا در کشور مواجه بوده‌ایم، این را موجب نگرانی نسبت به احتمال شیوع موج جدید کرونا در کشور دانست.

وی با تصریح اینکه هم‌اکنون ۱۲ شهرستان استان فارس در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد که نسبت به هفته گذشته، افزایش داشته است، افزود: این شهرستان‌ها شامل لارستان، جویم، اوز، گراش، خنج، قیروکارزین، خرم بید، رستم، سرچهان، زرقان، خرامه و ارسنجان است.

حسینی ضمن هشدار نسبت به خطر سرعت بالای انتشار سویه جدید امیکرون تاکید کرد: همین امر افزایش آگاهی عمومی نسبت به اهمیت پایبندی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و همچنین تقویت ایمنی افراد جامعه به کمک گسترش پوشش واکسیناسیون را ضروری می‌سازد.

وی با اشاره به تداوم چرخه‌های انتقال کرونا در جامعه و همچنین شناسایی سویه جدید ابتلا به این بیماری در کشور، از تمامی افراد بالای ۱۸ سال استان برای تزریق دز یادآور واکسن کرونا دعوت کرد و از آمادگی پایگاه‌های واکسیناسیون فارس برای پذیرش مراجعان خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: بر اساس مصوبات یکصد و هجدهمین نشست ستاد ملی مدیریت کرونا، تزریق دز چهارم واکسن کرونا برای گروه سنی ۱۸ سال به بالا، در مراکز تزریق واکسن کرونا تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز شده و از افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین تزریق واکسن آن‌ها گذشته است دعوت می‌شود تا به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و با دریافت به موقع واکسن، سیستم ایمنی خود را در برابر این بیماری افزایش دهند.

حسینی ادامه داد: همچنین افرادی که نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام نکرده‌اند، ضروری است در شرایط کنونی برای تقویت سیستم ایمنی، نسبت به تکمیل دزهای واکسن خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون از ذخیره مناسبی در زمینه موجودی واکسن کرونا در کشور برخوردار هستیم و مردم می‌توانند بدون نگرانی برای دریافت واکسن اقدام کنند، ابراز امیدواری کرد: با مشارکت عمومی در این زمینه شاهد کاهش موارد ابتلا در سطح کشور و استان باشیم.

تأکید دیگر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پایبندی مردم نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه در مکان‌های سربسته و وسایل حمل و نقل عمومی نظیر اتوبوس، هواپیما و تاکسی، همچنین مراکز خرید بود.

حسینی آگاهی و مشارکت هوشمندانه مردم استان فارس را موجب دلگرمی مدافعان سلامت استان در خط مقدم مبارزه با کرونا دانست و ابراز امیدواری کرد: در شرایط کنونی نیز حفظ این مشارکت، موجب ارتقای سلامت عمومی استان شود.

انتهای پیام
captcha