همه دستگاه‌های متولی زمینه اشتغالزایی را فراهم کنند
کد خبر: 4069351
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
استاندار فارس:

همه دستگاه‌های متولی زمینه اشتغالزایی را فراهم کنند

استاندار فارس با بیان اینکه در سال‌جاری باید ۵۴ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شود، گفت: تمام دستگاه‌های متولی باید ضمن فراهم کردن زمینه اشتغالزایی، اشتغال ایجاد شده را در سامانه رصد ثبت کنند.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس شامگاه، ۱۶ تیر در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که با حضور معاون کمیته امداد کشور برگزار شد، با بیان اینکه در سال‌جاری باید ۵۴ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شود که تاکنون تنها ٩ هزار فرصت شغلی در سامانه رصد ثبت شده است، تأکید کرد: تمام دستگاه‌های متولی باید ضمن فراهم کردن زمینه اشتغالزایی، اشتغال ایجاد شده را هم در این سامانه ثبت کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اقداماتی که توسط بانک‌ها انجام شده، شاهد هستیم که بانک‌ها روش خوبی برای پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد انتخاب کرده‌اند که امید است این روش همچنان طی سال ١۴٠١ نیز ادامه داشته باشد.

ایمانیه افزود: استانداری فارس کمک ویژه‌ای برای صندوق اشتغال در نظر گرفته و امید است کمیته امداد نیز تسهیلات بیشتری برای این صندوق در نظر بگیرد.

استاندار فارس ادامه داد: اگر بتوان کارگروهی با همکاری تمام دستگاه‌های متولی با دبیری کمیته امداد فارس ایجاد شود شاهد هم‌افزایی تلاش‌ها در راستای کاهش محرومیت مددجویان خواهیم بود از این‌رو می‌توان از دستگاه‌های مختلف اجرایی و خدماتی در این کارگروه دعوت و استفاده کرد.

ایمانیه تصریح کرد: فروش و بازاریابی محصولات تولیدی توسط مددجویان نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های متولی است لذا باید تمام شهرداری‌های استان را مکلف به حمایت و پیش‌بینی محیطی برای عرضه این محصولات کرد.

استاندار فارس خواستار امضای تفاهم نامه‌ای بین فنی و حرفه‌ای و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در راستای مهارت‌افزایی مددجویان شد و بر ضرورت پرداخت تسهیلات به انجمن‌های خیریه و توجه ویژه به مناطق دارای تنش آبی و گرمسیری تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha