کانون‌های مساجد مجری سیاست‌های شورای فرهنگ عمومی در محلات باشند
کد خبر: 4069214
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳

کانون‌های مساجد مجری سیاست‌های شورای فرهنگ عمومی در محلات باشند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه کانون‌های مساجد باید مجری سیاست‌های شورای فرهنگ عمومی استان باشند، گفت: سیاست‌ها و مصوبات این شورا، مبتنی بر اسناد بالادستی است که اجرای آن در محلات از وظایف کانون‌های مساجد است.

علی فرخنده، مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، امروز، ۱۶ تیرماه در دومین روز از آغاز به‌کار خود در مسئولیت جدید، با مدیر و کارشناسان ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان جنوبی دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار با تسلیت شهادت امام محمدباقر(ع)، از فعالیت‌های انجام شده در کانون‌های مساجد قدردانی کرد و گفت: باید همیشه یک شعار مهم «قانع نبودن به وضع موجود» سرلوحه کار همه مدیران و مسئولان قرار بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی به تمرکز دشمن در سه حوزه «منزل با محوریت مادر، مدرسه با محوریت دانش‌آموزان و مساجد با محوریت نمازگزاران» اشاره کرد و افزود: مشغول کردن مادران به کارهای بیرون از منزل و جدا کردن آنها از وظیفه اصلی آنها «مادری و همسری»، دور کردن دانش‌آموزان از سه وظیفه اصلی آنها طبق فرموده رهبر معظم انقلاب «تحصیل، تهذیب و ورزش» و خالی شدن مساجد از نمازگزار به عنوان اهداف اصلی دشمنان در تمام برنامه‌های آنها مدنظر است.

وی انجام فعالیت‌های مسجد را با محوریت امام جماعت یک اصل مهم و ضروری ذکر کرد و با اشاره به اینکه باید تمام فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری، پایگاه‌های مقاومت بسیج و هیئت امنا زیر نظر امام جماعت انجام شود، تصریح کرد: مسجد امام محور و انجام کار تشکیلاتی به عنوان یکی از مؤلفه‌های مهم گام دوم انقلاب باید مد نظر تمام فعالان فرهنگی قرار گیرد.

فرخنده یکی از مهم‌ترین‌ ماموریت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را جهاد تبیین اعلام کرد و یادآور شد: باید در انتقال پیام موثر به مخاطب سه عامل «شناخت مخاطب، تولید محتوای متناسب با آنها و انتخاب ابزار متناسب برای انتقال پیام» پیش بینی شود.

وی بر نقش‌آفرینی مؤثر کانون‌ها در شورای سیاستگذاری مساجد استان تأکید و بیان کرد: نقش‌آفرینی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در جشنواره‌های مردمی از جمله جشنواره‌ عمار، مسابقات سرود و تئاتر و ... مورد انتظار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه کانون‌های فرهنگی هنری باید مجری سیاست‌های شورای فرهنگ عمومی استان باشند، گفت: سیاست‌ها و مصوبات این شورا، مبتنی بر اسناد بالا دستی است که اجرای آن در محلات از وظایف کانون‌های مساجد است.

وی همچنین بر انعکاس هنرمندانه فعالیت‌ها به مردم و امیدآفرینی در محلات به عنوان دو رسالت دیگر فعالان حوزه فرهنگ و هنر یاد کرد و یادآور شد: برنامه‌ریزی در کانون‌های فرهنگی هنری باید بر اساس اقتضائات بومی هر منطقه باشد تا زمینه رقابت سالم فراهم شود.

انتهای پیام
captcha