برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری مدارس کانکسی در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4069141
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷

برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری مدارس کانکسی در چهارمحال‌وبختیاری

استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: ۲۰ مدرسه کانکسی در چهارمحال و بختیاری باید به ساختمان تبدیل شود، اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس باید طبق برنامه زمانبندی، این کار را انجام دهد.

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، غلامعلی حیدری، استاندار، ۱۵ تیرماه در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت بحث آموزش و پرورش در مدارس، اظهار کرد: این نهاد ارتباط مستقیم با فرهنگ جامعه دارد و بخش اصلی شخصیت هر فرد در مدرسه شکل می‌گیرد، بنابراین مسئله آموزش و پرورش باید مورد تمرکز متولیان قرار بگیرد.

حیدری با بیان اینکه سندی برای اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش در سال تحصیلی آینده تدوین شده است، گفت: این برنامه دارای ۲۰ عنوان، ۲۱۰ برنامه و ۶۳۳ فعالیت است، برای اجرای هر کدام از این برنامه‌ها باید برنامه زمانبندی تعریف شود.

وی افزود: ۲۰ مدرسه کانکسی در چهارمحال و بختیاری باید به ساختمان تبدیل شود، اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس باید طبق برنامه زمانبندی، این کار را انجام دهد.

حیدری ریشه‌کنی بی‌سوادی را از دیگر اولویت‌های آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: باید در گام اول تعداد بی‌سوادان مشخص و سپس برنامه زمانبدی برای این فعالیت مشخص شود.

استاندار با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان بسیار ارزشمند است، خاطرنشان کرد: در بحث کلاس‌های تابستانه، علاوه بر کیفیت باید کمیت نیز مورد توجه قرار بگیرد و سپس مشخص شود که خروجی این برنامه‌ریزی چه خواهد بود.

وی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری میزبان تعداد قابل توجهی دانش‌آموز در مسابقات ورزشی است، باید برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای باشد که این مسابقات به بهترین نحو و با کمترین حادثه برگزار شود.

حیدری از اختصاص ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری به بحث نوسازی و تجهیز مدارس خبر داد و یادآور شد: این اعتبارات باتوجه به اینکه زمان عملیات عمرانی در استان محدود است، باید هرچه سریعتر جذب و عملیات عمرانی آغاز شود.

استاندار با اشاره به اینکه ۱۳۸ میلیارد تومان از اعتبارات سال ۱۴۰۰ اداره‌کل نوسازی مدارس استان و ۹۸۲ میلیون تومان از اعتبارات آموزش و پرورش جذب نشده است، گفت: باید هر چه سریعتر نسبت به جذب اعتبارات اقدام شود، همچنین جذب اعتبارات ملی در سال ۱۴۰۱ مورد توجه جدی این دو اداره قرار بگیرد.

وی در پایان تأکید کرد: برای تغییر کاربری املاک مازاد اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری محدودیت قانونی چندانی وجود ندارد و معاونت عمرانی استاندار این مسئله را تسهیل خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha