موافقت با درخواست مؤسسات قرآنی مبنی بر فعالیت در فرهنگسراهای شیراز
کد خبر: 4068964
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

موافقت با درخواست مؤسسات قرآنی مبنی بر فعالیت در فرهنگسراهای شیراز

رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع)، گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز درخواست مؤسسات قرآنی را برای در اختیار گذاشتن یک کلاس آموزشی در طول هفته به مدت یک الی دو روز را امکان‌پذیر دانست.

رضا محمدیان عضو شورای شهر شیرازبعد از کش و قوس‌های فراوانی که از سوی مسئولان پیرامون درخواست مؤسسات قرآنی مبنی بر در اختیار قرار گذاشتن یک کلاس آموزشی به مدت دو روز در هفته به برخی از مؤسسات قرآنی که دارای مشکل پرداخت اجاره‌بها هستند، انجام شد، سرانجام مصوبه‌ای در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز مبنی بر مکلف شدن حمایت شهرداری از هیئت‌های مذهبی، مؤسسات مردمی، گروه‌های مردم‌نهاد و مواکب اربعینی به تصویب رسید. خبری خوش که می‌توانست دل قرآنیان را در این راستا شاد کند.

از آنجا که این مصوبه مربوط به طرح کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع)، گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز بود، به سراغ رضا محمدیان، رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع)، گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز رفتیم تا جزئیات دقیق‌تر مصوبه را بپرسیم و بدانیم آیا در قالب این مصوبه درخواست مؤسسات قرآنی شیراز محقق خواهد شد.


بیشتر بخوانید:


وی در گفت‌وگو با ایکنا گفت: مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر شیراز مبنی بر حمایت شهرداری شامل مؤسسات قرآنی، کانون‌های قرآنی، کانون‌های فرهنگی، هیئات مذهبی، سمن‌ها، پایگاه‌های مقاومت که همگی در بخش فرهنگی فعالیت دارند، می‌شود.

محمدیان ادامه داد: همچنین به معاونت فرهنگی شهرداری شیراز تأکید کردیم که باید به این موارد کمک کند و مقرر شده است بر اساس این مصوبه قبل از هر اقدامی مجوزها کنترل شده و هم از مراجع بالادستی مانند شورای هیئت‌های مذهبی، پایگاه مقاومت بسیج، شورای کانون‌های فرهنگی، اتحادیه مؤسسات قرآنی و غیره استعلام گرفته شود تا کنترل بیشتری بر امور داشته باشیم و با برنامه بهتری همکاری کنیم.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی فارس در خصوص درخواست مؤسسات قرآنی نیز گفت: این کار شدنی است و مؤسسات می‌توانند برای این کار مکاتبات لازم را با معاونت فرهنگی شهرداری شیراز انجام دهند و هر جا هم نیاز به حمایت باشد، حمایت می‌کنم.

وی درباره اینکه مسئولان شهری هنوز پاسخ دقیقی به این درخواست نداده‌اند نیز اظهار کرد: شخصاً با معاون فرهنگی شهرداری شیراز صحبت خواهم کرد تا بدانم قضیه از چه قرار است و چرا پاسخ مستقیم و صریحی به این درخواست داده نشده است و این قضیه را پیگیری خواهم کرد.

انتهای پیام
captcha