دستیار استاندار فارس در امور توسعه فعالیت‌های قرآنی منصوب شد
کد خبر: 4069506
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱

دستیار استاندار فارس در امور توسعه فعالیت‌های قرآنی منصوب شد

طی حکمی عطاءالله امیدواری از سوی محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس به عنوان دستیار استاندار در امور توسعه فعالیت‌های قرآنی منصوب شد.

عطاءالله امیدواری، دستیار استاندار فارس در امور توسعه فعالیت‌های قرآنیبه گزارش ایکنا از فارس، برای نخستین بار در طول تاریخ استان فارس، یک حکم قرآنی به یکی از اساتید و قاریان ممتاز استان فارس از سوی استاندار فارس اعطا شد و طی آن محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس؛ عطاءالله امیدواری را به عنوان دستیار استاندار در امور توسعه فعالیت‌های قرآنی منصوب کرد.

امیدواری یکی از چهره‌های شاخص قرآنی استان فارس و از اساتید و قاریان ممتاز این دیار است که بالغ بر 20 سال اهتمام ویژه‌ در برگزاری جلسات هفتگی قرآن در مسجد تاریخی آقاباباخان شیراز داشته و از ابتدای شیوع کرونا هم این محافل را به صورت هفتگی در بستر فضای مجازی برگزار می‌کرده است.

وی همچنین طی سال‌های اخیر تلاش ویژه‌ای در برپایی جلسات ترتیل‌خوانی قرآن کریم به صورت روزانه در ماه مبارک رمضان هم در بستر فضای مجازی هم حضوری داشته است.

امیدواری از اصلی‌ترین چهره‌های قرآنی استان فارس است که دغدغه تربیت نسل آینده قرآنی دارد به طوری که همواره تمام محافل و جلسات که با عناوینی چون «ضیافت قرآنی در چهارشنبه شب‌های رضوی» و ... با رویکرد تلاوت نوجوانان و جوانان اعم از دانش‌آموزان و دانشجویان برگزار می‌شود و همین مسئله موجب جذب نسل جدید به سمت فعالیت‌های قرآنی خواهد شد.

این قاری ممتاز استان فارس هم‌اکنون به عنوان رئیس اداره توسعه فعالیت‌های قرآنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز مشغول به خدمت است که فعالیت ایشان در این دانشگاه از ابتدا تاکنون نیز مایه خیر و برکات فراوانی شده است به طوری که امسال برای هفتمین سال پیاپی دانشگاه علوم پزشکی شیراز رتبه نخست جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت را از آن خود کرد.

این انتصاب از سوی استاندار فارس که برای نخستین بار صورت گرفته است، نشان از علاقه ایشان به امور قرآنی است. در هفته‌های گذشته خبری مبنی بر اینکه «مسئولان فارس دغدغه مؤسسات قرآنی را ندارند» بر روی خروجی ایکنا قرار گرفت و در نهایت استاندار فارس در نشست خبری اولین مسئولی بود که به این خبر عکس‌العمل مثبت نشان داد و دستور پیگیری این مسئله را صادر کرد و در گام بعد هم اقدام به انتصاب دستیار ویژه قرآنی برای خود کرده است.

البته انس و الفت محمدهادی ایمانیه با قرآن کریم، هم زبانزد و هم نسل به نسل است به عنوان مثال ایشان به صورت هفتگی و نسل در نسل اقدام به برپایی جلسات قرآن در منزل خویش می‌کنند. وی اولین استانداری است که دستور راه‌اندازی نهضت قرآن‌خوانی در ادارات را صادر کرده است. امیدواریم سایر مسئولان استان فارس هم به این اقدامات قرآنی استاندار فارس در توسعه فعالیت‌های قرآنی و ارج نهادن به این نوع فعالیت‌ها تأسی کنند.

انتهای پیام
captcha