نسخه قدیمی برنامه‌های فرهنگی پاسخگوی شبهات دانشجویان نیست
کد خبر: 4068594
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳

نسخه قدیمی برنامه‌های فرهنگی پاسخگوی شبهات دانشجویان نیست

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های فارس با بیان اینکه ذهن دانشجویان نسل جدید پر از شبهات پاسخ داده نشده است که باید به این مسئله توجه داشته باشیم، گفت: امروز نمی‌توانیم با نسخه‌های قدیمی برنامه‌های فرهنگی، پاسخگوی شبهات ذهن خلاق دانشجویان باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید مقامی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید مقامی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های فارس امروز، 13 تیرماه در نشست برنامه‌ریی طرح‌های فرهنگی این نهاد، خواستار اجرای برنامه‌های متفاوت فرهنگی در سطح دانشگاه‌های استان شد و افزود: طرح‌های فرهنگی باید ویژه فعالان فرهنگی، تشکل‌های دانشجویی و مردمی در در قالب نشست‌های آموزشی و تبدیل ایده به عمل برگزار شود تا بتوانیم بخشی از شبهات دانشجویان را پاسخ دهیم.

وی بر ضرورت پاسخ‌گویی به شبهات دانشجویان تأکید کرد و گفت: ذهن دانشجویان نسل جدید پر از شبهات پاسخ داده نشده است که باید به این مسئله توجه داشته باشیم ضمن اینکه باید بدانیم امروز نمی‌توانیم با نسخه‌های قدیمی برنامه‌های فرهنگی، پاسخگوی شبهات ذهن خلاق دانشجویان باشیم.

مقامی تصریح کرد: امروز دانشگاه نتوانسته است از تمام ظرفیت‌های دانشجویی در موارد علمی فرهنگی واجتماعی استفاده کند این در حالی است که دفاتر نهاد در دانشگاه‌ها مأموریت دارند با شناسایی و جذب دانشجویان توانمند، مأموریت نهاد که همان ارتقای بینش سیاسی و فرهنگی است، را عملیاتی کنند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ذکر این نکته که دانشجویان امروز خلاق‌تر و توانمندتر از گذشته هستند، برگزاری کلاس آموزشی را ساده‌ترین راه حل ممکن دانست و افزود: نسل جوان امروز نیاز دارند مسئولان اجرایی دانشگاه‌ها برنامه‌های متفاوتی برگزار کنند تا زمینه جذب آنان برای اقدامات فرهنگی و سیاسی مهیا شود.

وی، اجرای طرح ‌های فرهنگی و رویداد محور در مجموعه نهاد رهبری را به عنوان یکی از طرح‌های فرهنگی برای جامعه دانشگاهی برشمرد و گفت: قرار است این دسته از طرح‌ها به میزبانی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس برای جامعه دانشگاهی برگزار شود تا زمینه‌ای فراهم شود فضای پر شور گذشته دانشگاه‌ها را دوباره احیا کنیم.

مقامی با یادآوری اینکه اقدامی خلاقانه خواهد بود که در جامعه اثرگذار باشد، از مسئولان دانشگاه و دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها خواست تا به این نکته توجه داشته باشند و از اجرای برنامه‌های تکراری پرهیز کنند.

انتهای پیام
captcha