خیران به یاری زلزله‌زدگان هرمزگان بشتابند
کد خبر: 4068313
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶

خیران به یاری زلزله‌زدگان هرمزگان بشتابند

دبیر شورای سیاست‌گذاری سلامت در حوادث و بلایای طبیعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به هوای گرم استان هرمزگان و نبود سرپناه مناسب برای زلزله‌زدگان، از خیران استان فارس خواست تا در صورت تمایل برای خرید کانکس و چادر هم‌وطنان زلزله‌زده را یاری دهند.

نشست شورای سیاستگذاری سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، نشست شورای سیاستگذاری سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور نمایندگان معاونت‌ها و حوزه‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با محوریت وقوع زمین لرزه در استان هرمزگان امروز، 12 تیرماه در شیراز برگزار و گزارش از اقدامات انجام شده دانشگاه برای کمک رسانی به مصدومان این حادثه مطرح و بررسی شد.

محمدجواد مرادیان، مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی و دبیر شورای سیاستگذاری سلامت در حوادث و بلایای دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست با اشاره به وقوع زلزله در استان هرمزگان گفت: در پی وقوع زلزله بامداد روز یازدهم تیر در استان هرمزگان، تمامی بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و اورژانس فارس برای امدادرسانی به مصدومان این حادثه در حال آماده باش قرار گرفتند.

وی همچنین از آماده‌باش کامل تیم‌های بهداشتی دانشگاه برای کمک به حادثه‌دیدگان استان هرمزگان خبر داد و افزود: یکی از مسائل مهم در این حوادث، مربوط به آب آشامیدنی است که در همین راستا اقلامی مانند کلر به منطقه ارسال می‌شود.

مرادیان با اشاره به هوای گرم استان هرمزگان و نبود سرپناه مناسب برای زلزله‌زدگان، از خیران استان خواست تا در صورت تمایل برای خرید کانکس و چادر هموطنان زلزله‌زده را یاری دهند.

انتهای پیام
captcha