آمادگی بیمارستان‌های فارس برای رسیدگی به مصدومان زلزله هرمزگان
کد خبر: 4068113
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴

آمادگی بیمارستان‌های فارس برای رسیدگی به مصدومان زلزله هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در پی وقوع زلزله در استان هرمزگان، از آمادگی کامل بیمارستان‌ها و اورژانس فارس برای رسیدگی به مصدومان این حادثه خبر داد.

سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 11 تیرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به زلزله امروز بندر خمیر استان هرمزگان که دارای تلفات و مصدومان بوده است، گفت: در این راستا تیم مدیریت بحران کلان منطقه پنج کشور در شیراز و اتاق هدایت عملیات بحران (EOC) دانشگاه علوم پزشکی شیراز فعال شد.

وی افزود: پیرو اعلام اورژانس کشور، اتوبوس آمبولانس‌های دانشگاه های علوم پزشکی شیراز و جهرم به این منطقه اعزام شدند که پس از نتایج ارزیاب‌ ها و عدم نیاز در شهرستان لارستان به صورت آماده باش مستقر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: همچنین بالگردهای شیراز و لار نیز برای امدادرسانی سریع به صورت آماده‌باش درآمده‌اند.

حسینی با اشاره به اعلام مجموعه سلامت استان هرمزگان مبنی بر اینکه خدمت‌رسانی به مصدومان این حادثه در حال انجام است، افزود: در حال حاضر اتوبوس آمبولانس‌های شیراز و لار در منطقه لارستان در حالت آماده‌باش هستند تا در صورت نیاز، به منطقه اعزام شوند.

همچنین سیدصادق سیدنعمتیان، مشاور معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز از برگزاری کمیته بحران در این معاونت، در پی وقوع زلزله در استان هرمزگان خبر داد و گفت: در پی وقوع زلزله بامداد امروز در استان هرمزگان و اعلام آماده باش وزارت بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی استان های همجوار، کمیته بحران معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور اعضای این کمیته برگزار شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تجربه‌های بسیار ارزشمندی در مدیریت بحران‌های طبیعی و انسان ساخت دارد، افزود: بلافاصله پس از وقوع زلزله، با تماس با مسؤلان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، اعلام آمادگی در راستای ارسال تجهیزات و نیروی انسانی صورت گرفت.

سیدنعمتیان ایجاد هماهنگی لازم با مراکز بهداشت شهدای والفجر، شهدای انقلاب شیراز و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های داراب، لامرد، مهر، زرین دشت، فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند برای آمادگی و اعزام نیروهای موردنیاز را از دیگر اقدامات این کمیته برشمرد.

مشاور معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: در این نشست و پس از تبادل نظر اعضای کمیته بحران مقرر شد تا مدیران گروه‌های فنی معاونت بهداشت با مدیران متناظر خود در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در تماس باشند تا در صورت نیاز، همکاری و همراهی فوری انجام شود.

انتهای پیام
captcha