کمک‌رسانی جهادگران در مردمی‌سازی رویکردهای دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 4067571
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴

کمک‌رسانی جهادگران در مردمی‌سازی رویکردهای دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس با بیان اینکه این سازمان تکلیف خود می‌داند در مردمی‌سازی رویکردهای دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی کمک‌رسان باشیم، گفت: متولی اصلی محرومیت‌زدایی دولت است و بسیج به عنوان یک بازوی کمک‌کننده به شمار می‌رود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس، نشست فرمانداران شهرستان‌های استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، اسماعیل قزلسفلی، رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس امروز، 8 تیرماه در نشست فرمانداران شهرستان‌های استان با اشاره به سبک مدیریتی شهید بهشتی و استفاده ویژه از تمام ظرفیت‌ها گفت: مجموعه بسیج سازندگی تکلیف خود می‌داند در مردمی‌سازی رویکردهای دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی کمک‌رسان باشیم.

وی با بیان اینکه متولی اصلی محرومیت‌زدایی دولت است و بسیج به عنوان یک بازوی کمک‌کننده به شمار می‌رود، افزود: بسیج سازندگی ظرفیتی دارد که می‌تواند در کنار تمام ظرفیت‌های موجود در سطح شهرستان‌ها قرار گیرد.

قزلسفلی تصریح کرد: بسیج سازندگی، محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به ولی نعمتان انقلاب اسلامی را رسالت خود می‌داند و دارای یک برنامه مشخص و معین در این زمینه، تحت عنوان برنامه جامع محرومیت‌زدایی مردم پایه است که روستاها و حاشیه‌های شهر نقطه هدف این برنامه است و در حوزه زیرساختی و عمرانی به دنبال اجرای برنامه‌ها در 4 مسئله آب، راه روستایی، اشتغالزایی و مسکن است. مطمئناً رفع مشکلات در این 4 مسئله می‌تواند در توسعه و پیشرفت روستاها و جلوگیری از مهاجرت و پایداری مردم در روستاها کمک‌کننده باشد.

وی با اشاره به برنامه 5 ساله بسیج سازندگی جهت کمک‌رسانی به روستائیان در مسائل چهارگانه آب، راه، اشتغال و مسکن اظهار کرد: طرح جهاد آبرسانی یکی از بزرگترین پروژه‌هایی است که در این زمینه در حال اجراست و به دنبال رفع مشکل آب 372 روستای 20 شهرستان استان فارس است که طبق تفاهم‌نامه‌ای بین قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و وزارت نیرو و توسط بسیج سازندگی انجام می‌شود.

قزلسفلی با بیان اینکه جهاد آب‌رسانی مربوط به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است و در مدت 30 ماه انجام خواهد شد، افزود:  انتظار می‌رود فرمانداری‌ها در جهت تسریع عملیات اجرایی این 34 مجتمع آب‌رسانی و 11 پروژه تک روستایی، همه ظرفیت‌های پیرامونی شهرستان را بسیج کنند و این ظرفیت در کنار بسیج قرار گیرد.

جانشین قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارس با اشاره به سیاست‌های 24 بندی اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری ابلاغ فرموده‌اند، گفت: در عرصه‌های مختلف کارآفرینی و ایجاد فرصت‌های شغلی ورود کرده‌ایم که با تسهیل‌گری و توانمندسازی و  اجرای طرح‌های مختلف مانند پرداخت تسهیلات تبصره 16، ایجاد قطب‌های صنایع تبدیلی، راه‌اندازی مشاغل خرد و خانگی، پنل‌های خورشیدی 5 کیلو واتی و ... کمک کننده به ادارات و نهادهای مختلف در زمینه اقتصاد مقاومتی باشیم و در واقع یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم بسیج سازندگی است.

وی، احداث مسکن محرومین را از دیگر برنامه‌های هدفمند این سازمان در سال جاری نام برد و گفت: در این حوزه از ظرفیت قیر رایگان برای کمک به راه‌های روستایی و از ظرفیت گروه‌های جهادی برای احداث مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استفاده می‌شود.

انتهای پیام
captcha