حمایت از دانش‌بنیان‌ها به سربرگ نامه‌ها خلاصه نشود
کد خبر: 4066458
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱

حمایت از دانش‌بنیان‌ها به سربرگ نامه‌ها خلاصه نشود

رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نام‌گذاری سال به نام «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرینی» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: حمایت از دانش‌بنیان‌ها نباید تنها به سربرگ نامه‌ها خلاصه شود.

علیرضا پاک فطرت، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از فارس، علیرضا پاک فطرت، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس، شب گذشته، 3 تیرماه در بازدید از نخستین نمایشگاه تولیدات ایرانی دانش‌بنیان در شیراز، بر اهمیت حمایت مجلس و دولت در راستای تحقق شعار سال و شکوفایی دستاوردهای علم و دانش در تولیدات ایرانی تأکید کرد.

وی با تأکید بر اینکه حمایت از دانش‌بنیان‌ها نباید تنها به سربرگ نامه‌ها خلاصه شود، افزود: برگزاری نمایشگاه تولیدات ایرانی دانش‌بنیان اولین‌بار است که در نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس در شهر شیراز برگزار می‌شود تا دستاوردهای ملی ما در معرض دید مخاطبان قرار بگیرد.

پاک‌فطرت این اقدام را در راستای تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولیدات دانش‌بنیان دانست و افزود: شعار امسال تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نام‌گذاری شده است و برپایی این نمایشگاه هم در راستای تحقق شعار سال ‌و فرمایشات رهبری است تا موضوع حمایت از دانش‌بنیان‌ها فقط به سربرگ نامه‌های اداری خلاصه نشود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور مخاطبان در این نمایشگاه زمینه‌ساز آشنایی بیشتر آن‌ها از دستاوردهای علمی واحدهای تولیدی و شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد شد، گفت: هر یک از شرکت‌های دانش‌بنیان در یک زمینه تخصص دارد و با توجه به پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی در حوزه‌های گوناگون این امکان وجود دارد تا این شرکت‌ها با یکدیگر به صورت زنجیره‌ای در ارائه خدمات علمی به تولیدکنندگان نیز هماهنگی و مشارکت داشته باشند.

وی به پیشرفت‌های علمی ایران در زمینه صنایع شیمیایی و ساخت قطعات مورد نیاز این صنعت اشاره کرد و گفت: به‌کارگیری ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان باعث شده تا ما کمتر به خام فروشی منابع انرژی از جمله نفت و گاز بپردازیم و امروز که ما در شرایط تحريم‌های ظالمانه قرار داریم بتوانیم تولیدات را با ارزش افزوده قابل توجه به کشورهای هدف صادر کنیم و برای اداره کشور ارز وارد کشور کنیم یا اینکه در تامین نیاز مصرفی جامعه ۸۵ میلیون نفری کشور نیز تولیدات خود را عرضه نماییم‌.

پاک فطرت، فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان را سربازان پیشرو اقتصادی معرفی کرد و افزود: این قشر با تفکر، سرمایه و نیروی انسانی که دارند در صف اول جنگ اقتصادی قرار دارند تا بتوانند کشور را در شرایط تحريم‌های ظالمانه کمک کنند‌.

وی با تأکید بر اینکه طرح جهش تولید دانش‌بنیان که توسط مجلس یازدهم در سال گذشته مورد تصویب نمایندگان قرار گرفت، بیان کرد: این قانون مصوب که با شعار سال همسو است و هدف آن هم حمایت از نخبگان است، به صورت مداوم با شرکت‌های دانش‌بنیان و وزارتخانه‌ها کلیدی مانند وزارت علوم، صمت و دانشگاه‌ها نیز هر هفته نشست تخصصی برگزار می‌کنند تا مشکلات تولید را شناسایی و برطرف کنند که این رویکرد باعث شکوفایی واحدهای تولیدی در عرصه‌های مختلف خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی هم نشان از همین موضوع دارد که ما جرئت پیدا کرده‌ایم تا کارهای بزرگ را بر اساس بکارگیری دانش دنبال کنیم.  

انتهای پیام
captcha