کتاب «تاریخ عدلیه کرمان از ورود اسلام تاکنون» رونمایی شد
کد خبر: 4066183
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴

کتاب «تاریخ عدلیه کرمان از ورود اسلام تاکنون» رونمایی شد

همزمان با برگزاری همایش بزرگ و محوری هفته قوه قضاییه کتاب «تاریخ عدلیه کرمان از ورود اسلام تاکنون» رونمایی شد؛ این کتاب در چهار فصل و ۱۴ بخش تدوین شده است.

رونمایی از کتاب تاریخ عدلیه کرمان از ورود اسلام تاکنون

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، همزمان با برگزاری همایش بزرگ و محوری هفته قوه قضاییه، امروز، ۲ تیرماه کتاب «تاریخ عدلیه کرمان از ورود اسلام تاکنون» رونمایی شد.

یدالله موحد، مدیرکل هماهنگی و نظارت بر استان‌ها و سازمان‌های وابسته قوه قضائیه در این آیین با اشاره به اینکه استان کرمان به عنوان دیار کریمان در شکل‌گیری فرهنگ و تمدن ایران اسلامی کارنامه درخشانی دارد، گفت: تاریخ کرمان، درخشان است و این استان در ادوار مختلف تاریخ از جمله در دوران دفاع مقدس، شکل‌گیری جبهه مقاومت و... نقش مهمی داشته است.

وی با اشاره به اینکه مورخان مطالب بسیار خوبی را نگاشته‌اند و نمی‌توان تاریخ را به رشته تحریر درآوریم و نگاهی به تاریخ تحولات نظام دادگستری نداشته باشیم، گفت: کتاب تاریخ عدلیه کرمان براساس همکاری بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی، بخش تاریخ دانشگاه شهید باهنر و پیگیری دستگاه قضایی تدوین شده است. همچنین در کنار تدوین این کتاب، تاریخ شفاهی کرمان نیز تدوین شده است.

کتاب تاریخ عدلیه کرمان از ورود اسلام تاکنون با تلاش فرهاد دشتکی‌نیا، جمشید روستا و مجید نیک‌پور و زیر نظر سید محمد طیبی و یدالله موحد در چهار فصل و ۱۴ بخش تدوین شده است.

انتهای پیام
captcha