تشکیل کمیته‌های رصد و مدیریت فضای مجازی در فارس
کد خبر: 4065761
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵

تشکیل کمیته‌های رصد و مدیریت فضای مجازی در فارس

بیست و هشتمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان فارس با تصویب شکل‌گیری کمیته‌هایی با هدف رصد و مدیریت فضای مجازی و پاسخگویی به موقع به ابهام‌ها و شایعات و رسیدگی فوری به مسائل اقشار مختلف مردم همراه بود.

بیست و هشتمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی ارشاد فارس، بیست و هشتمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان فارس امروز، 31 خردادماه برگزار شد که در آن تشکیل کمیته‌هایی با هدف رصد و مدیریت فضای مجازی و پاسخگویی به موقع به ابهام‌ها و شایعات و رسیدگی فوری به مسائل اقشار مختلف مردم به تصویب رسید.

اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس و رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان در این جلسه، نبود ساختار فضای مجازی در زیرمجموعه این شورا را یک خلأ دانست و گفت:‌ پیشنهاد داریم که کمیته‌هایی با هدف رصد وضعیت استان فارس و پیش‌بینی رخدادهای آتی، عملیات روانی، تهیه محتوا و انتشار آن شکل گیرد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط عدم اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع، بستر برای فعالیت دشمنان و انحراف افکار عمومی فراهم می‌شود، به رخداد اخیر حادثه نشتی منجر به آتش سوزی در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد اشاره کرد و گفت:‌ بر خلاف روایت منتشر شده از سوی رسانه‌های معاند از این رخداد، این حادثه هیچ کشته و فوتی نداشت و این ادعا با انتشار گزارش‌های رسانه‌های داخلی پس از وقوع این حادثه رد شد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان فارس، مرجع مناسب در زمینه اطلاع‌رسانی رخدادهای حوزه بحران را مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری فارس دانست و گفت:‌ ورود نهادهای غیرمسئول در اطلاع‌رسانی ابعاد موضوع، در ارائه روایت واحد و واقعی از رویدادها خلل ایجاد می‌کند که باید به این موضوع توجه داشت.

یادآور می‌شود، برنامه‌ریزی در خصوص اطلاع‌رسانی خدمات دولت و اقناع افکار عمومی نسبت به بهینه‌سازی نظام پرداخت یارانه‌ها از دستور کارهای این جلسه بود.

انتهای پیام
captcha