آغاز فعالیت مراکز اوقات فراغت دانش‌آموزان فارس از 5 تیرماه
کد خبر: 4065500
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴

آغاز فعالیت مراکز اوقات فراغت دانش‌آموزان فارس از 5 تیرماه

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، زمان آغاز فعالیت مراکز اوقات فراغت دانش‌آموزان استان در تابستان سال جاری را 5 تیرماه اعلام کرد و گفت: در این بسته فعالیت‌های هنری، قرآنی و تربیت بدنی و همچنین آموزشی برای تثبیت بنیه آموزشی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی می‌شود.

محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 30 خردادماه در نشست رؤسای ادارات فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور که در شیراز برگزار شد، گفت: در تابستان برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت برای دانش‌آموزان طراحی شده است.

وی با اشاره به بسته تربیتی تابستان گفت: در این بسته فعالیت‌های هنری، قرآنی و تربیت بدنی و همچنین آموزشی برای تثبیت بنیه آموزشی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی می‌شود.

عسکری تصریح کرد: در استان فارس یک صد و بیست و پنج کانون فرهنگی تربیتی، چهار هزار و نهصد مجتمع و کانون ورزشی، هفتاد دارالقرآن، بیست و پنج اردوگاه دانش‌آموزی و شصت پژوهش‌سرا و تعداد زیادی از مدارس و پایگاه‌های اوقات فراغت در تابستان برای ارائه خدمات به دانش‌آموزان فعال هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه پذیرش دانش‌آموزان در این مراکز و پایگاه‌ها از ۵ تیرماه آغاز می‌شود، به طرح آزادسازی فضاهای ورزشی اشاره کرد و گفت: به منظور ترویج فرهنگ ورزش و تربیت بدنی دو روز درهفته فضاهای ورزشی به صورت رایگان در اختیار والدین قرار داده می‌شود که روز پنجشنبه مادر و دختر و در روز جمعه پدر به همراه پسر در آن حضور یابند.

وی اظهار کرد: حداقل هزینه را برای استفاده دانش‌آموزان از مراکز اوقات فراغت درنظر گرفته شده و برای دانش‌آموزان فعال در کانون‌های مساجد نیز با تفاهم‌نامه این کانون‌ها با مراکز اوقات فراغت به صورت رایگان محاسبه خواهد شد.

عسکری ضمن تأکید بر عدم تعطیلی فرایند تربیت گفت: همه ظرفیت‌ها را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهیم و باید خلاهای موجود که در دوران کرونا ایجاد شد را جبران کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تأکید بر اینکه باید به سمت مهارت‌آموزی و مهارت‌پروری برویم و در این مسیر کانون‌ها می‌توانند نقش موثری داشته باشند، افزود: باید چتر آموزش و پرورش را به وسعت انقلاب اسلامی باز و از ظرفیت هنرمندان در تبیین سند تحول استفاده شود.

انتهای پیام
captcha