اربعین امسال با افزایش زائران روبه‌رو خواهیم بود
کد خبر: 4065438
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶

اربعین امسال با افزایش زائران روبه‌رو خواهیم بود

استاندار زنجان گفت: در راهپیمایی اربعین امسال با افزایش زائران روبه‌رو خواهیم بود و نکاتی باید جدی گرفته شود و باید یک فرمانده میدانی، کسی که بتواند پای کار باشد و تجربه موکب‌داری نیز داشته باشد، انتخاب شود.

استاندار زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان، ظهر امروز، ۳۰ خردادماه، در جلسه ستاد اربعین استان زنجان، اظهار کرد: راهپیمایی اربعین یک حرکت عبادی و سیاسی تلقی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی برخواسته از دین و نظام شیعه است، ادامه داد: امام حسین (ع) برای نظام جمهوری اسلامی یک‌ نماد بوده و راهپیمایی اربعین یک حرکت عبادی و سیاسی تلقی می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه اربعین رسانه عاشورا است، تصریح کرد: اربعین ابزاری برای شناساندن بیشتر عاشورا و ایجاد اقتدار است و باید شناسانده شود. راهپیمایی اربعین یکی از ابزارهایی است که می‌تواند انگیزه اجتماعی و همبستگی بیشتری میان شیعیان ایجاد کند.

افشارچی با تاکید بر اینکه در راهپیمایی اربعین امسال با افزایش زائران روبه‌رو خواهیم بود و نکاتی باید جدی گرفته شود،‌ یادآور شد: باید یک فرمانده میدانی، کسی که بتواند پای کار باشد و تجربه موکب‌داری نیز داشته باشد، انتخاب شود.

وی با بیان اینکه مسئله حائز اهمیت گرما و گرمازدگی است، بیان کرد: رفت‌ و آمد زائران و خدمات‌رسانی در مسیر باید مورد توجه قرار گیرد و با توجه به گرمای هوا باید تمهیدات لازم در نظر گرفته شود. شهرستان‌هایی که در مسیر راهپیمایی هستند نیز باید امکان اسکان زائران را فراهم کنند.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با اشاره به اینکه باید انرژی خاصی برای مسیر برگشت زائران ذخیره شود، خاطرنشان کرد: امسال باید به صورت متفاوت به راهپیمایی اربعین نگاه کنیم.

انتهای پیام
captcha