ضرورت حرکت بر مدار بهره‌مندی از رویدادهای نو قرآنی
کد خبر: 4065367
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰

ضرورت حرکت بر مدار بهره‌مندی از رویدادهای نو قرآنی

مدیرگروه قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تأکید بر ضرورت حرکت بر مدار استفاده از رویدادهای نو قرآنی خواستار استفاده از تفکرات و ایده‌های نو در این راستا شد.

احمدرضا نداف، مدیرگروه قرآن و عترت ارشاد فارسبه گزارش ایکنا از فارس، نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان فارس به ریاست احمدرضا نداف، مدیرگروه قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 30 خردادماه در محل این اداره ‎‌کل با حضور نمایندگان ادارات مختلف از جمله جهاددانشگاهی فارس برگزار شد.

در این نشست پیرامون کارکرد و پویایی مؤسسه‌های قرآنی، پویش‌های اجتماعی در زمینه قرآن و عترت و چگونگی ترکیب اعضا گفت‌وگوها آغاز شد.

احمدرضا نداف، مدیرگروه قرآن و عترت ارشاد فارس در این نشست با اشاره به برپایی نشست‌ها و رویدادهای قرآنی دهه کرامت، دو رویداد قرآنی برگزارشده در آستان احمدی و محمدی(ع) و استهبان را بهترین رویدادهای این دهه دانست و گفت: در راستای فرهنگ‌سازی قرآنی، برآنیم تا در کنار رویدادهای گذشته همچون برگزاری محفل‌های قرآنی، رویدادهای نویی را با نگرش به زمینه‌های ویژه و نو، برنامه‌ریزی کنیم.

وی، حرکت به سوی رویکردها و ایده‌های نو در زمینه قرآن و عترت را همراه با گیرایی مردمی، زمینه‌ای برای نهادینه‌سازی و مردمی‌سازی رویدادهای قرآنی خواند و افزود: از کارکردهای این شورا، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برپایه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی برای نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی در جامعه است.

یادآور می‌شود، در این نشست اعضا به این برآورد رسیدند که نهادها و دستگاه‌هایی که در زمینه قرآن و عترت کارکرد سازمانی دارند، اعضای اصلی و دیگر دستگاه‌ها یا چهره‌های قرآنی نیز به تناسب و ضرورت موضوع نشست، دعوت شوند.

انتهای پیام
captcha