رسانه‌ها مروج حیا در جامعه باشند
کد خبر: 4064833
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
آیت‌الله دژکام:

رسانه‌ها مروج حیا در جامعه باشند

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه حیا به‌عنوان یک صفت خوب مورد توجه و علاقه بسیاری از مردم است، گفت: برای ترویج و جهت‌دهی حیا در جامعه باید اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسانه‌ها را جهت‌دهی و برای آن‌ها چارچوب‌های مشخصی در این خصوص تعریف کند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، امروز، 27 خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی بر ترویج معنویت و مراقبه اجتماعی در جامعه تأکید کرد و گفت: در دین اسلام به مراقبت شخصی و اجتماعی همواره تأکید شده است و تمام اقشار جامعه باید به مراقبه توجه کنند.

وی تصریح کرد: بانوان در جامعه دینی و مراقبه اجتماعی جایگاه ویژه‌ای دارند که نمونه این مراقبه را می‌توان در حیا و عفت عنوان کرد و البته حیا و عفت علاوه بر بانوان باید در رفتار آقایان نیز در جامعه باشد اما برای زنان این دو صفت بسیار مهم‌تر است.

آیت‌الله دژکام تأکید کرد: حیا در راه رفتن، سخن گفتن و... باید نمود داشته باشد و صرفاً به پوشش نباید محدود شود و اگر در جامعه حیا و عفت باشد در مراقبت از جامعه می‌توانیم موفق عمل کنیم.

امام‌جمعه شیراز بیان کرد: حیا به‌عنوان یک صفت خوب مورد توجه و علاقه بسیاری از مردم است و برای ترویج و جهت‌دهی آن باید اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسانه‌ها را جهت‌دهی و برای آن‌ها چارچوب‌های مشخصی در این خصوص تعریف کند.

وی اظهار کرد: برای رفع نگرانی و گلایه مردم در مورد حیا، اخلاق و انسانیت در جامعه، مراجعه به روحانیت و منبر در سبک سنتی وجود دارد که اکنون نیز ناکارآمد نیست، اما به بازسازی و تقویت نیازمند است و تذکر لسانی نیز در خصوص این موارد بخشی از وظیفه همگانی مردم در جامعه است که می‌تواند مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: تعریف وظیفه برای نیروی انتظامی در این خصوص موجب نمی‌شود تا از سایر افراد جامعه سلب تکلیف شود و در مسائلی مانند دستگیری سارقان بانک ملی شاهد عملکرد مؤثر نیروی انتظامی بوده‌ایم که قابل تقدیر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب، گفت: رقابت سالم مورد تأکید مقام معظم رهبری است و باید ضمن درس گرفتن از منش و رفتار ایشان به تفکرات مختلف احترام بگذاریم.

وی با تبریک فرارسیدن روز اصناف نیز گفت: کاسب، حبیب خداست و به دلیل اینکه اصناف در جامعه نقش مهمی دارند به‌عنوان حبیب و دوست خدا نامیده شده‌اند.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: در خصوص مالیات نباید اصناف مورد بی‌انصافی قرار بگیرند و تعامل اصناف در بحث مالیات و سایر مباحث با دولت می‌تواند نتایج مطلوبی در پی داشته باشد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس همچنین با گرامیداشت روز تشکیل جهاد سازندگی، گفت: استان فارس به‌عنوان قطب کشاورزی در حوزه کشاورزی باید کارهای بزرگی به سبک و روش جهادی به انجام برساند.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری مناسب برای توسعه کشاورزی و دامداری استان و افزایش تولید باید مورد توجه باشد. همچنین مبارزه با تورم و کنترل قیمت‌ها باید در اولویت مسئولان استان باشد.

آیت‌الله دژکام با تأکید بر لزوم مدیریت مصرف آب در فصل گرما، گفت: با اعمال پنج درصد صرفه‌جویی در مصرف آب می‌توانیم بدون مشکل از فصل گرما عبور کنیم و مردم باید این مهم را در اولویت روزانه خود در نظر داشته باشند.

انتهای پیام
captcha