سرود سلام فرمانده در دل‌ها رسوخ کرده است
کد خبر: 4064821
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲

سرود سلام فرمانده در دل‌ها رسوخ کرده است

امام‌جمعه زنجان با اشاره به اینکه فضای مجازی ابزاری است برای ورود به جنگ نرم، اظهار کرد: در این مدت کوتاه سرود سلام فرمانده توانست جهانی شود؛ چراکه فرهنگ انتظار و ظهور موجب جهانی شدن این سرود و رسوخ آن به دل‌ها شد.

امام جمعه زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان، ظهر امروز، ۲۷ خردادماه، در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه جهاد سازندگی نهادی است كه نطفه آن در انقلاب بسته شد، اظهار کرد: جهاد سازندگی در بستر انقلاب رشد كرد و همراه با نهال نوخاسته انقلاب به ثمر رسید.

وی افزود: دست پرتوان جهادگران، بذر انقلاب را در دل محروم‌ترین و مستضعف‌ترین قشر جامعه یعنی روستاییان كاشت و همگان برای این خدمت الهی به دستور امام راحل آماده شدند. جوانایی که در صحنه انقلاب بودند و برخی به درجه شهادت نایل آمدند اما بعضی دیگر به فرمان امام(ره) لبیک گفتند و کشور را از ویرانگی نجات دادند.

خاتمی با اشاره به اینکه جوانان باید با حقایق انقلاب آشنا شوند، ادامه داد: شریان‌های اصلی کشور در آن زمان آسفالت نبود اما به همت جهاد سازندگی، امروز بیش از ۷۸ درصد از روستاهای کشور علاوه بر آسفالت، از خدمات دیگری چون مدرسه، خانه بهداشت، کتابخانه و.‌.‌. برخوردار بوده و این‌ها همه به درایت آن عالم فقید و همت جهادگران همیشه در صحنه بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه فضای مجازی ابزاری است برای ورود به جنگ نرم، اظهار کرد: در این مدت کوتاه سرود سلام فرمانده توانست جهانی شود؛ چراکه فرهنگ انتظار و ظهور موجب جهانی شدن این سرود و رسوخ آن به دل‌ها شد.

وی با اشاره به عملکرد دولت در خصوص خرید تضمینی گندم و افزایش قیمت آن، یادآور شد: افزایش قیمت گندم و خرید تضمینی آن از کشاورزان باعث ترغیب این زحمت‌کشان برای کشت محصولات کم‌آب‌بر می‌شود و ما دیگر شاهد کشت هندوانه نخواهیم بود.

خاتمی با اشاره به بهره‌برداری از پروژه‌های حوزه آبخیزداری و منابع‌ طبیعی، بر استفاده درست از منابعی آبی تأکید کرد و افزود: خوشبختانه در استان زنجان جهاد کشاورزی به لحاظ آبیاری مدرن، به‌زایی و اکثر عرصه‌های کشاورزی دارای رتبه کشوری است.

وی با اشاره به روز ۳۱ خردادماه، سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران، بیان کرد: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، این شهید بزرگوار بعد از ۲۳ سال هجرت، به وطن بازگشت و همه تجربیات انقلابی و علمی خود را در خدمت انقلاب گذاشت. خاموش و آرام ولی فعالانه و قاطعانه به سازندگی پرداخت و در مرور زندگی پرحادثه این شهید بزرگوار، سراسر تلاش، ایثار، عشق و فداکاری می‌بینیم که به راستی لایق شهادت بود.

امام‌جمعه زنجان با بیان اینکه حقوق بشری در برابر جنایات علیه مسلمانان سکوت اختیار کرده است، در خصوص شهادت زئران حرم رضوی در سال ۷۳ با استناد به کلام مقام معظم رهبری، اظهار کرد: منافقان کوردل و خائن با این اقدام که به حمایت آمریکا بود، نشان دادند که برای حریم مقدس اهل‌ بیت عصمت و طهارت(ع) هیچ‌گونه حرمتی قائل نیستند و زمان و مکانی به این عظمت و قداست مانع خونخواری و ددمنشی و کینه‌ سبعانه‌ آنان نسبت به ملت ایران نیست.

خاتمی با اشاره‌ به روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی و تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۶۰، گفت: امر به معروف و نهی از منکر از اساسی‌ترین و ارزشمندترین وظایف امت اسلامی است و هر فردی از اعضای جامعه اسلامی موظف است که مردم را به ارزش‌ها دعوت و از ضدارزش‌ها باز دارد.

وی با اشاره به دستگیری سریع عاملان سرقت از بانکی ملی، اظهار کرد: حراست از مال، جان و امنیت وظیفه نیروهای خدوم انتظامی است، اما وجود زیرساخت‌های امنیتی و پاسخ‌گویی سریع مسئولان به مردم نیز در همه برنامه‌ها و اقدامات، نکته قابل توجهی است.

انتهای پیام
captcha