9500 اتوبوس زائران اربعین حسینی را جابجا می‌کند
کد خبر: 4064608
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۹

9500 اتوبوس زائران اربعین حسینی را جابجا می‌کند

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اختصاص 80 درصد ناوگان اتوبوسرانی به زائران اربعین حسینی گفت: 9500 دستگاه اتوبوس زائران اربعین را جابجا می‌کند.

حمیدرضا شهرکی ثانوی، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حل و نقل جاده‌ای کشوربه گزارش ایکنا از یزد، حمیدرضا شهرکی ثانوی، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حل و نقل جاده‌ای کشور، 25 خردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یزد با توجه به موقعیت جغرافیایی در کریدورهای بین‌الملی و محورهای ترانزیتی کشور و از سوی دیگر جایگاهی که حمل بار به ویژه در بخش مواد معدنی دارد و نیز تردد بالای مسافران با توجه به گردشگرپذیر بودن استان، مورد توجه است.

وی با بیان این که سازمان راهداری کشور توجه و نگاه ویژه‌ای به موضوعات توسعه و نگهداری راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای در استان یزد دارد، گفت: استان یزد همچنین از ظرفیت‌های خوبی به خصوص در زمینه نیروی انسانی در بخش راه برخوردار است لذا هم به لحاظ اجرای پایلوت برخی طرح‌های ملی و هم در تصمیم‌سازی‌های کشوری این حوزه نقش مؤثری را ایفا می‌کند.

شهرکی‌ثانوی با اشاره به تشکیل قرارگاه کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین کشور گفت: سه مسئولیت برای ایمن‌سازی راه‌های متنهی به پایانه‌های مرزی در دستور کار جدی قرار دارد و برای ارتقای مرحله اول ایمن‌سازی بیش از 430 میلیاردریال و بالغ بر 100 میلیاردریال برای آماده‌سازی پایانه‌های مرزی و افزایش گیت‌ها و مباحثی از جمله سرویس بهداشتی، تأمین آب سرد و سایه بان و دیگر موضوعات زائران اختصاص یافته است و در صورت وجود مشکل مجدد تأمین اعتبار می‌شود.

وی افزود: اولویت قرارگاه در زمینه ساماندهی حمل و نقل زائران، تأمین صندلی به میزان کافی است، امسال 80 درصد ظرفیت ناوگان اتوبوس کشور یعنی 9500 دستگاه، بیش از چهار هزار دستگاه مینی بوس و چهار هزار دستگاه سواری پلاک عمومی برای اربعین حسینی به کار گرفته خواهد شد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حل و نقل جاده‌ای کشور در بخش دیگری از سخنان خود، از طراحی سامانه پرداخت آسان کرایه با عنوان «پاک» خبر داد و با بیان این که امیدواریم این سامانه را تا ابتدای سال ۱۴۰۲ راه اندازی کنیم،‌گفت: به دنبال شفافیت در این حوزه هستیم تا کرایه به شکلی درست و آسان و در کوتاه‌ترین زمان پس از تحویل بار به دست رانندگان بخش حمل و نقل برسد.

انتهای پیام
captcha