خانه قرآن «نورالهدی» سوسنگرد در آستانه تعطیلی است
کد خبر: 4064476
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۲

خانه قرآن «نورالهدی» سوسنگرد در آستانه تعطیلی است

مدیر خانه قرآن «نورالهدی» سوسنگرد گفت: این خانه قرآن سالیان بسیاری در حال فعالیت قرآنی و کسب افتخارات بود اما در حال حاضر به علت مشکلات شدید مالی در آستانه تعطیلی است.

خانه قرآن

عمار حاتمی، مدیر خانه قرآن «نورالهدی» سوسنگرد در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، گفت: این خانه قرآن سالیان بسیاری در حال فعالیت قرآنی و کسب افتخارات بسیار بوده است، اما در حال حاضر به علت مشکلات شدید مالی و عدم حمایت مسئولان مربوطه در آستانه تعطیلی است.

وی با بیان اینکه این خانه قرآنی نیازمند حمایت مسئولان است، گفت: این مجموعه تاکنون با حمایت خیرین شهر موفق به ادامه فعالیت شده است. مکان این خانه قرآن به صورت استیجاری است و مؤسسه در پرداخت اجاره و هزینه آب و برق دچار مشکل است.

حاتمی درباره برنامه‌های خانه قرآن نورالهدی گفت: کلاس‌های حفظ قرآن کریم در حال حاضر در این مؤسسه دایر است و در دو سطح پیشرفته حفظ کل و مبتدی ویژه کودکان (حفظ جزء 30 قرآن کریم) در تمامی روزهای هفته در حال برگزاری است.

مدیر خانه قرآن «نورالهدی» سوسنگرد اظهار کرد: در سطح پیشرفته 15 حافظ در این خانه قرآن تربیت کرده‌ایم که حافظ 24 جزء قرآن کریم هستند و برای آن‌ها به طور همزمان کلاس‌های صوت و لحن و تجوید نیز برگزار می‌شود. از افتخارات برخی از این حافظان، کسب چهار سهمیه کشوری در مسابقات قرآن دانش‌آموزی آموزش و پرورش کشور و کسب مقام دوم استانی حفظ 20 جزء در سطح استان است. گروه سنی حافظان این خانه‌های قرآن از 10 سال تا 17 سال است.

خانه قرآن نورالهدی شهرستان سوسنگرد در اسفندماه 1395 افتتاح و از آن زمان دوره‌های آموزشی ویژه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان را در رشته‌های آموزش مختلف همچون مفاهیم اجتماعی و نکات تربیتی، آموزش مفاهیم قرآنی به همراه قصه و نمایش خلاق، آموزش احادیث و آواهای دینی و آموزش وضو و نماز و حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم، آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن، تجوید مقدماتی قرآن، صوت و لحن قرآن کریم، حفظ جزء ۳۰ و... برگزار کرده است. 

انتهای پیام
captcha