ظرفیت مساجد را برای تربیت صحیح فرزندان به کار گیریم
کد خبر: 4064267
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴

ظرفیت مساجد را برای تربیت صحیح فرزندان به کار گیریم

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به کارکردهای مساجد، خواستار استفاده از ظرفیت این اماکن مذهبی برای تربیت صحیح فرزندان شد.

محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 24 خردادماه در جمع نمازگزاران مسجد حضرت ابالفضل (ع) شیراز با تاکید بر بازگشت به شعارهای انقلاب گفت: مسئولان باید در میان مردم بیایند و دغدغه‌ها و مشکلاتشان را بشنوند و برای رفع آن‌ها تلاش کنند.

وی با اشاره به تعلیم و تربیت که ماموریت اصلی آموزش و پرورش است، افزود: آموزش و پرورش به تنهایی مأمور این امر مهم نیست بلکه باید همه دستگاه‌ها در این کار به کمک آموزش و پرورش بیایند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه خانواده‌ها از مجموعه‌های اثرگذار و مهم در امر تربیت بوده که می‌توان کانون اصلی تربیت نامید، گفت: آموزش و پرورش در مسیر تربیت به همراهی خانواده‌ها نیاز دارد.

وی ضمن اشاره به نقش مساجد گفت: مسجد، یکی از مکان‌هایی است که فلسفه وجودی‌اش تربیت بوده و یکی از اهداف اصلی شکل‌گیری آن، در کنارهم قرارگرفتن مردم، بیان مشکلات و رفع آن‌ها است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: نقش محوری مسجد در فرایند و حماسه‌های مختلف آشکار است که باید از این ظرفیت عظیم که  برای تربیت صحیح فرزندان نقش‌آفرین است، بهره برد.

عسکری گفت: عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر از دغدغه‌های اصلی جامعه امروز بوده که در این راستا آموزش و پرورش قرارگاهی را برای پیگیری فعالیت‌ها تشکیل داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: ظرفیت فرهنگیان در مساجد شناسایی و حلقه‌های محتوا محور برای تسریع در اصلاح و رفع مشکلات ایجاد شود.

انتهای پیام
captcha