همایش آغاز طرح «کرمان، شهر نماز» در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4063905
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴

همایش آغاز طرح «کرمان، شهر نماز» در کرمان برگزار شد

همایش آغاز طرح «کرمان، شهر نماز» با شعار همه‌ی کودکان شهر من نماز می‌خوانند با هدف احیای سنت دعوت کودکان مقطع ابتدایی به نماز از سوی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت سراج رحمت کرمان برگزار شد.

محسن روحی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، همایش آغاز طرح «کرمان، شهر نماز» با شعار همه‌ی کودکان شهر من نماز می‌خوانند با هدف احیای سنت دعوت کودکان مقطع ابتدایی به نماز از سوی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت سراج رحمت کرمان و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ستاد اقامه نماز کرمان، امروز، ۲۳ خردادماه در کرمان برگزار شد.

محسن روحی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم با اشاره به نقش مادران در حوزه تربیت فرزند گفت: با توجه به مبانی دینی، تاریخی و پژوهش‌های انجام شده، نقش مادران در تربیت فرزندان زیاد است که نمونه‌های آن در تاریخ بسیار است.

وی با بیان اینکه هزار روز ابتدایی زندگی کودک بسیار مهم است، ادامه داد: به دلیل نقش ویژه مادران در تربیت و پرورش فرزندان، مؤسسات قرآنی استان برای برگزاری دوره‌های آموزشی و جلسات مذهبی ویژه مادران باردار اقدام کنند تا در این فرصت ۹ ماهه، مادران از معنویات که در رشد کودکان تاثیرگذار است برخوردار شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: مباحث مربوط به خانواده و جمعیت باید به مرحله عمل برسد و در این ارتباط تشکل‌های مردمی، نهادهای استان باید اقدام کنند و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان نیز از برگزاری چنین برنامه‌ها و طرح‌هایی حمایت خواهد کرد تا افزایش جمعیت فقط از لحاظ کمی مورد توجه نباشد و کیفیت آن و تربیت فرزندان نیز مورد توجه قرارگیرد.

وی با تاکید بر اینکه در بین مؤسسات قرآنی استان باید یک تقسیم کار صورت بگیرد، افزود: یکی از معضلات مؤسسات قرآنی استان تمرکز بر اجرای برنامه‌ها و برگزاری دوره‌هایی یکسان است و دوره‌هایی همچون صحت قرائت نماز، آموزش احکام به کودکان و دوره‌هایی ویژه کودکان کمتر برگزار می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

الهه شجاعی مدیر مسئول مؤسسه قرآنی سراج رحمت در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایکنا کرمان گفت: در این طرح مربیان موسسات قرآنی، بسیج، مساجد و مادرانی که دغدغه فرزندان خود را دارند در یک دوره یک روزه آموزش داده می‌شوند تا در یک دوره سه ماهه در سراسر استان با شیوه‌ای جذاب نماز را به کودکان آموزش دهند.

وی ادامه داد: آموزش رایگان و فراگیر مربیان قرآنی کرمان، اهدای کتاب آموزشی نماز شکوفه‌ها به کودکان عضو طرح، آموزش وضو و نماز دو رکعتی و روش‌های دعوت خوش آغاز کودکان به نماز، برگزاری جشن اختتامیه و تقدیر از افراد برگزیده از جمله مراحل انجام طرح است.

 

انتهای پیام
captcha