ضرورت اجرای قانون استخدام 3 درصد معلولان در دستگاه‌های فارس
کد خبر: 4063687
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲

ضرورت اجرای قانون استخدام 3 درصد معلولان در دستگاه‌های فارس

استاندار فارس بر ضرورت اجرای قانون ا ستخدام 3 درصد معلولان در تمام دستگاه‌های استان شد و افزود: این استخدام شامل انواع آن اعم از شرکتی، پیمانی، قراردادی، قطعی و غیره است.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، ۲۲ خرداد در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی معابر و قوانین برای معلولان استان فارس با تاکید بر لزوم اجرای قانون استخدام ۳ درصد معلولان در تمام دستگاه‌ها اعم از شرکتی، پیمانی، قراردادی، قطعی و غیره گفت: بهزیستی در این خصوص مطالبه‌گر حقوق معلولان باشد.

وی از صدا و سیما نیز خواست تا ضمن پخش برنامه‌های آموزشی و آگاه‌سازی مرتبط با مناسب‌سازی از وضعیت مناسب‌سازی محیط شهری نیز گزارش تهیه و در کنار بهزیستی مطالبه‌گری کند.

محمدرضا هوشیار، سرپرست اداره کل بهزیستی فارس نیز در ادامه جلسه مناسب‌سازی را یک الزام قانونی برشمرد و گفت: به استناد تبصره یک و دو از ماده ۲ آیین نامه اجرایی ماده ۳ قانون حمایت از حقوق معلولین مصوب سال ۱۳۹۶ همه دستگاه‌های اجرایی ملزم به انجام مصوبات ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۳۸ هزار فرد دارای معلولیت در بهزیستی فارس تحت پوشش هستند و بهزیستی به عنوان دبیر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی فارس وظیفه نظارت و مطالبه‌گری حقوق معلولان در این زمینه را دارد.

هوشیار اظهار کرد: ساماندهی وضعیت ون‌های مناسب‌سازی شده برای استفاده افراد دارای معلولیت با ساعت ارائه خدمات از 7:30 صبح تا 19:30، توان‌خواهان با گرفتن شماره ۱۳۳ می‌توانند به این ون‌ها دسترسی پیدا کنند.

سرپرست بهزیستی فارس تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی بر اساس ۴ آیتم ورودی ساختمان‌ها، سرویس بهداشتی، سطح شیبدار، بالابر و آسانسور در خصوص مناسب‌سازی امتیازسنجی می‌شوند و در مقایسه دستگاه‌های استان در جشنواره رجایی سال ۹۹ ؛ علوم پزشکی و آبفای شیراز بالاترین امتیازها را در بحث مناسب‌سازی کسب کرده‌اند.

همچنین ساماندهی وضعیت مناسب‌سازی معابر شهری، مشروط کردن صدور مجوز احداث و بهره‌برداری مجتمع‌های رفاهی بین جاده‌ای و پایانه‌های مسافربری به رعایت ضوابط و مقررات مناسب‌سازی، همکاری و تولید برنامه‌های آموزشی و آگاه‌سازی مرتبط با مناسب‌سازی از مصوبات این کمیته با حضور استاندار فارس بود.

انتهای پیام
captcha