راه‌اندازی نخستین مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن نیروهای مسلح در نداجا
کد خبر: 4063574
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۵

راه‌اندازی نخستین مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن نیروهای مسلح در نداجا

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از انجام تفاهم اولیه همکاری با نیروی دریایی ارتش به منظور راه‌اندازی مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن خبر داد.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونیحجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین رسالت‌های این مؤسسه تربیت حافظان قرآن کریم است، گفت: از زمانی که رهبر معظم انقلاب دستور تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم را صادر کردند، تمام قوا و توان این مؤسسه برای لبیک به منویات معظم‌له به کار گرفته شد.

وی افزود: در فرمایشات اخیر ایشان که در ماه مبارک رمضان امسال با قرآنیان داشتند باز هم بر ضرورت تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم تأکید کردند و این مسئله مسئولیت قرآنیان را چندین برابر می‌کند.

شاهسونی با بیان اینکه در مؤسسه بیت‌الاحزان همه تلاش خود را برای تحقق این منویات به کار گرفته‌ایم، گفت: به همین منظور در بازدیدی که رئیس مرکز قرآن و عترت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از مرکز مدیریت بیت‌الاحزان داشت، تفاهم اولیه در خصوص راه‌اندازی مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن در این نیرو انجام شد که این نخستین مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن در نیروهای مسلح خواهد بود.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، این کار را نقطه عطفی در تاریخ فعالیت‌های مؤسسه بیت‌الاحزان توصیف و ابراز امیدواری کرد که بتوان چنین کاری را در سایر نیروهای مسلح هم انجام داد.

وی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا تفکر قرآن‌محور را در میان نیروهای مسلح نهادینه کنیم، گفت: البته بحمد الهی نیروهای مسلح ما همگی نیروهای مکتب محوری هستند که بر مدار مکتب اسلام و تشیع و انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند و همین مسئله وجه تمایز نیروهای مسلح ایران با نیروهای مسلح سایر کشورهای دنیاست.

انتهای پیام
captcha