ضرورت تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان سلامت محور
کد خبر: 4063074
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲

ضرورت تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان سلامت محور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه این شرکت‌ها بر تلاش برای راهکارهای برون‌رفت از چالش‌های موجود در کشور با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرد.

سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 19 خردادماه در نشست ستاد دانشگاهی حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرینی، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه این شرکت‌ها، بر تلاش برای راهکارهای برون‌رفت از چالش‌های موجود در کشور با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرد.

وی با تأکید بر فراهم‌سازی بسترهای مناسب برای تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان سلامت‌محور، افزود: فعالیت‌ها و تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان، مورد نیاز کشور برای مقابله با تحریم‌ها و رفع مشکلات و چالش‌ها است و ضرورت دارد راهکارهای رفع آن هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

ایمانیه ادامه داد: تلاش برای تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه آن در راستای تولیدات با کیفیت داخلی، کمک شایانی به کاهش وابستگی کشور به واردات و جلوگیری از خروج ارز می‌شود، البته حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و رفع دغدغه‌ها و چالش‌های آنان، نیازمند همکاری همه سازمان‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین در این نشست با بررسی مصوبات قبلی ستاد دانشگاهی حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی، بر عزم جدی مسئولان دانشگاه بر کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلامت برای رسیدن به تولیدات داخلی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری تأکید کرد.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پیرامون ارتقای فعالیت‌ها و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی پرداختند.

همچنین بررسی چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، ایجاد انگیزه بیشتر در شرکت‌های دانش‌بنیان، پیگیری مسایل مربوط به این شرکت‌ها با مسئولان استانی، کشوری و سازمان غذا و دارو، برگزاری نمایشگاه تجهیزات پزشکی و دارویی، استفاده بیشتر از نخبگان در موضوعات پژوهشی، تعیین شاخص‌های کمی و کیفی اجرایی برای شرکت‌های دانش‌بنیان، دیگر محور برگزاری این نشست هفتگی بود.

انتهای پیام
captcha