دانشگاه‌ها برای رفع نیازمندی‌های جامعه هم‌افزایی داشته باشند
کد خبر: 4063073
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶

دانشگاه‌ها برای رفع نیازمندی‌های جامعه هم‌افزایی داشته باشند

استاندار فارس بر هم‌افزایی دانشگاه‌ها در سطح استان تأکید کرد و گفت: باید هم‌افزایی در بین دانشگاه‌های استان فارس ایجاد شود و تمامی دانشگاه‌ها از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، تجهیزات، امکانات و حتی نیروی انسانی یکدیگر برای پیشرفت استان و کشور و رفع نیازمندی‌ها استفاده کنند.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس به گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، 19 خردادماه در مراسم گرامیداشت روز استاد و آموزش ضمن تبریک دهه کرامت و گرامیداشت روز استاد، گفت: اساتید، نقش سازنده‌ای در آموزش و پرورش نسل‌های جوان بر عهده دارند و این روز نیز فرصتی مغتنم برای قدردانی از تلاش‌های آنان است.

وی با تأکید بر ضرورت تقویت فعالیت‌های علمی و دانش‌بنیان در سطح استان تصریح کرد: فعالیت‌ها و اقدامات باید علمی و در راستای رفع مشکلات و موانع و چالش‌های جامعه باشد.

ایمانیه بر هم‌افزایی دانشگاه‌ها در سطح استان تأکید کرد و گفت: باید هم‌افزایی در بین دانشگاه‌های استان فارس ایجاد شود و تمامی دانشگاه‌ها از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، تجهیزات، امکانات و حتی نیروی انسانی یکدیگر برای پیشرفت استان و کشور و رفع نیازمندی‌ها استفاده کنند، چراکه در کنار هم قرار گرفتن و با هم بودن موجب رفع برخی از چالش‌ها می‌شود.

استاندار فارس، آمادگی خود را برای حمایت از فعالیت در حوزه محصولات سلامت محور و تجهیزات پزشکی اعلام کرد و گفت: پژوهش‌هایی که کمک‌کننده و برای رفع مشکلات استان در راستای خودکفایی انجام شود، مورد حمایت مجموعه استانداری و به تبع آن ادارات، سازمان‌ها و ارگان‌ها قرار می‌گیرد.

وی با قدردانی از اساتید و کارکنان مجموعه سلامت فارس اظهار کرد: طبق سازمان جهانی بهداشت، ۲۵درصد از تأمین سلامت مردم بر عهده مجموعه وزارت بهداشت و ۷۵ درصد آن بر عهده دیگر سازمان‌ها است.

ایمانیه با بیان اینکه ۷۵ درصد مرگ و میر در استان به بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت، قلب و عروق، حوادث و سوانح، فشارخون اختصاص دارد، تأکید کرد: برای کاهش مرگ و میر و حفظ سلامتی مردم، باید تمامی سازمان‌ها و ادارات فارس با مجموعه سلامت همکاری داشته باشند تا این امر به الگویی در کشور تبدیل شود.

استاندار فارس همچنین اظهار کرد: متوسط سن تصادفات در استان بین ۱۸ تا ۳۵ سال و حتی کودکان اتفاق می‌افتد که این امر مهم بر عهده سازمان‌های غیر مرتبط با حوزه سلامت است، چراکه اقدامات اصلی مجموعه سلامت پس از ایجاد حوادث و سوانح است.

وی از اختصاص ۳۰۰ هکتار زمین برای ایجاد شهرک دارویی در شیراز خبر داد و خواستار همکاری اساتید این حوزه برای ارائه راهکارها، نقطه نظرات و پیشنهادات سازنده و مطلوب شد.

استاندار فارس همچنین در خصوص جهش ملی مسکن، واگذاری زمان برای ساخت بیمارستان‌های شیراز، ساخت بیمارستان‌های حضرت صدیقه طاهره (س)، محمد رسول الله(ص) و توضیحاتی ارائه داد. 

انتهای پیام
captcha