عشایر بختیاری با خون خود پای بیعت با امام(ره) ماندند
کد خبر: 4062687
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۳

عشایر بختیاری با خون خود پای بیعت با امام(ره) ماندند

امام‌جمعه موقت اهواز با تأکید بر اینکه عشایر بختیاری با خون خود پای بیعت با امام خمینی(ره) باقی ماندند، گفت: بختیاری‌ها برابر ظلم‌ بیگانگان سر خم نکردند بلکه در کنار امام خمینی(ره) ایستادند و دست ایادی بیگانه را از خاک خود کوتاه کردند.

میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام‌جمعه موقت اهواز، عصر روز گذشته، ۱۷ خردادماه در مراسم افتتاحیه قرارگاه عملیاتی «فصل استقبال» که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان و با حضور مسئولان و اهالی و عشایر کوهرنگ در منطقه عشایری شیخ علی‌خان برگزار شد با اشاره به نامگذاری منطقه عشایری شیخ علی‌خان و استفاده پرتکرار مردمان عشایر از نام «علی»، اظهار کرد: همراهی مردم عشایر با انقلاب و اسلام نیازی به اثبات ندارد و مردمان این خطه از قرن‌ها پیش نام علی را برای فرزندان خود برگزیده‌اند که یکی از مهم‌ترین مصادیق آن، شخصیت پرافتخار کشور یعنی شیر علیمردان خان بختیاری است که شجاعانه در مقابل رژیم پهلوی ایستاد.

وی با ذکر اینکه عشق به امیرالمؤمنین(ع) و اولاد ایشان از دیرباز افتخار ایل بختیاری بوده است، تأکید کرد: آنان رنج و سختی و دشواری‌های فراوان را به جان خریده‌اند و ذره‌ای از ارادتشان به خاندان اهل‌بیت(ع) کم نشده و خیانت نکرده‌اند؛ سردار شهید حسن عبدالله‌زاده و سردار شهید مرتضی حسین‌پور از مفاخر عشایر بختیاری کشور هستند که با وجود تمام سختی‌ها و محرومیت‌ها پای کار انقلاب ماندند و جان خود را ایثار کردند.

حاجتی با تأکید بر اینکه عشایر بختیاری با خون خود پای بیعت با امام خمینی(ره) باقی ماندند، بیان کرد: تنها در یک مورد بمباران مسجد سلیمان در سال ۶۲، در عرض ۲۰ دقیقه ۱۲۰ نفر شهید شدند اما بختیاری‌ها با وجود تحمیل این مصیبت، ذره‌ای از ارادت خود به امام(ره) و انقلاب نکاستند و تردید به خود راه ندادند و هزاران بختیاری که در آن تشییع جنازه حضور یافتند یک‌صدا فریاد می‌زدند: خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست.

این مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه ظلم‌های فراوانی از سوی انگلیسی‌ها به مردم بختیاری شده است، تصریح کرد: به اذعان چرچیل که در آن زمان لُرد دریایی ارتش انگلیس بود، این کشور در نبرد دریایی در جنگ جهانی اول به لطف نفت مسجد سلیمان پیروز شد، آنان مردم بختیاری را غارت کردند و بردند و انگلیس را آباد کردند. اما بختیاری‌ها برابر این ظلم‌ها سر خم نکردند بلکه در کنار امام(ره) ایستادند و دست ایادی بیگانه را از خاک خود کوتاه کردند و بر دهان استکبار زدند.

حاجتی ادامه داد: آنان برابر تهاجم عراق بعثی ایستادگی کردند و بهنام محمدی ۱۳ ساله نوجوان بختیاری بود که در خرمشهر عراقی‌ها را فریب می‌داد و با شناسایی وضعیت آنان و انتقال اطلاعات به رزمندگان، حماسه می‌آفرید؛ همچنین در عملیات بستان در عرض یک ساعت ۳۰ رزمنده بختیاری به فیض شهادت نائل شدند.

وی با اشاره به بیان مشکلات اهالی منطقه در خصوص معضل آب، جاده، تورم و غیره، تأکید کرد: در کنار تمام این مشکلات اما عزت و استقلال و امنیت ما محفوظ است و به همت شهیدانی که تکه‌تکه شدند اما عقب ننشستند، این نعمت‌ها شامل حالمان شده است. یقین داریم که در این راه به کوری چشم دشمنان و انگلیسی‌ها و انگلیس‌زده‌ها همچنان ثابت‌قدم می‌مانیم.

امام‌جمعه موقت اهواز گفت: اعتقاد داریم که این دولت مردمی و جهادی بر مشکلات فائق خواهد آمد و ما بختیاری‌ها نیز مثل همیشه در صحنه هستیم، همچنان که مبارزان و شهدای ما نگذاشتند که این خاک تجزیه شود و به دست بیگانگان بیفتد؛ حرکتی که برای خدمت‌رسانی در بخش‌های مختلف فرهنگی، قرآنی، اجتماعی، پزشکی، بهداشتی، دامپزشکی و غیره قدمی در راستای همین هدف است.

انتهای پیام
captcha