انقلاب اسلامی در مرزها محصور نمانده است
کد خبر: 4062683
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۱
یک نویسنده پاکستانی:

انقلاب اسلامی در مرزها محصور نمانده است

روح‌الله رضوی، نویسنده کتاب «از کشمیر تا کاراکاس» معتقد است که شیعیان کشمیر هیچ‌وقت در هیچ معادله‌ای به حساب نمی‌آمدند، اما وقتی انقلاب اسلامی شکل گرفت و با آرمان‌ها و با مکتب اسلامی مواجه شدند، گمشده خود را یافتند.

سرباز روح الله رضوی نویسنده

به گزارش ایکنا از قزوین، سرباز روح‌الله رضوی، نویسنده کتاب «از کشمیر تا کاراکاس»، از جوانان اهل پاکستان،‌ شب گذشته، ۱۷ خرداد در نشست علمی ـ تحلیلی گستره جغرافیایی اندیشه امام(ره) که در سالن دانشکده آینده‌پژوهی دانشگاه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: خورشید امت واحده از شرق دنیا طلوع خواهد کرد، مردم شرق و شبهه قاره هند و مردم قرن‌ها ستمدیده از استعمار که به قول امام(ره) تازیانه خورده‌های تاریخ هستند به خوبی امام(ره) را می‌شناسند.

وی خاطرنشان کرد: چیزی که شاید خواهر و برادر ایرانی من درک نکرده است و یا شاید کسی هم به او نگفته باشد این است که انقلاب اسلامی در فضای بین‌المللی باعث ایجاد هویت شده است. مادامی که انسان هویت نداشته باشد آن را درک نمی‌کند، شیعیانی که در لبنان در پایین‌ترین منزلت اجتماعی زندگی می‌کردند وقتی با انقلاب اسلامی آشنا شدند این هویت به آنها بازگشت و طعم شیرین آن‌ را درک کردند.

رضوی بیان کرد: شیعیان کشمیر که هیچ وقت در هیچ معادله‌ای به حساب نمی‌آمدند وقتی انقلاب اسلامی شکل گرفت و با آرمان‌ها و با مکتب اسلامی مواجه شدند، گمشده خود را یافتند. انقلاب اسلامی ایران باعث شد شیعیان در کشمیر و لبنان فریاد بزنند که ما هستیم و به بودن خود افتخار می‌کنیم.

این نویسنده پاکستانی گفت: در کشمیر تشیع با انقلاب اسلامی ایران پیوند هویتی خورده است؛ قبل از انقلاب مسجد و حسینیه در کشمیر بود اما مسجد کنشگری اجتماعی نداشت ولی بعد از انقلاب مسجد در کشمیر یک رسالت اجتماعی را در خود احساس کرد.

وی در پایان یادآور شد: انقلاب اسلامی در مرزها محصور نمانده و هویتی که همه ما از دست داده بودیم را به ما برگرداند.

انتهای پیام
captcha