پشتیبانی از ولایت فقیه؛ رمز پیروزی کشور
کد خبر: 4061940
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵

پشتیبانی از ولایت فقیه؛ رمز پیروزی کشور

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی حکومتی ولایی و نمونه است، گفت: باید وجود ولی‌فقیه را قدر بدانیم و به فرمایشات ایشان با دل و جان گوش کنیم اگر پشتیبان ولی‌فقیه باشیم موفق می‌شویم در غیر این صورت محکوم به شکست هستیم.

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی

به گزارش ایکنا از کرمان، مراسم بزرگداشت سی‌وسومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان، رئیس جهاد دانشگاهی استان، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولین و مردم، امروز، ۱۴ خردادماه در حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدا و شکر خداوند به دلیل حضور در جمع مردم انقلابی کرمان، بیان کرد: مردم امام خمینی(ره) را در ابتدای حرکتشان فقط به قیام ۱۵ خرداد و مخالفت‌هایشان با طاغوت می‌شناختند و مخالفت‌های امام با دستگاه طاغوت در بین مردم زبان‌زد بود.

وی با اشاره به خفقان بسیار زیاد زمان پهلوی گفت: امام با صلابت در برابر طاغوت ایستاد؛ شجاعت، موحد و مسلمان بودن ایشان در حد بسیار زیادی بالا بود. امام در حد بالای خودسازی قرار داشت و به دلیل اینکه در جهاد اکبر موفق بود توانست در جهاد اصغر نیز موفق شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: در آن روزگار که فاصله مکانی امام راحل و جوانان زیاد بود اما با این حال هر کسی که بیانه‌های امام را می‌دید به ویژه جوانان شیفته امام می‌شدند.

آقا تهرانی با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب جوانان بود، تصریح کرد: قبل از انقلاب در مورد ولایت فقیه چیزی نمی‌دانستیم و امام خمینی(ره) در نجف درس آن را شروع و تبدیل به کتاب کردند؛ این امر سبب شد بحث ولایت فقیه در بین جوانان ایجاد شود و مردم از برکت علما و وجود امام راحل به این نکته رسیدند که در دوران غیبت باید پیرو ولی‌فقیه باشند.

وی پیروی از ولایت فقیه را رمز پیروزی انقلاب دانست و گفت: اسلام ستیزی، امام ستیزی و اسلام ستیزی واقعیت جهان امروز و دشمن به دنبال خراب کردن جوانان کشور است که باید به آن توجه شود و نگذاریم این اتفاق بیفتد. امروز نباید نسبت به آمریکا خوش خیال بود.

آقاتهرانی خطاب به مسئولین با تاکید بر اینکه دشمن در بزنگاه در کمین است و نقاط حساس و جدی را هدف قرار داده است، گفت: مجلس باید محل تحقق مطالبات رهبری و دولت محل تحقق خواسته‌های مقام ولایت باشد و مردم ولایت مداری کنند تا همه چیز به خوبی پیش رود و به هدف برسیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه امام راحل با خلوص، توکل و توسل به اهل‌بیت(ع) و با حضور مردم به پیش رفت و موفق شد، افزود: حضور و تلاش مردم بسیار موثر است و اگر همانطور که مردم پای کار هستند مسئولین هم بیایند به ظهور حضرت ولی عصر(عج) می‌رسیم.

وی با اشاره به سخن امام صادق(ع) گفت: هر کدام از ما مسئولیتی داریم که باید به درستی آن را انجام دهیم حتی اگر تنها باشیم؛ امام یک نفره ایستاد در حالی‌که بسیاری از افراد همزمان ایشان مثل امام(ره) فکر نمی‌کردند اما امام تنهایی مسئولیت خود را انجام داد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خطاب به مسئولین با اشاره به اینکه باید به جوانگرایی در مسئولیت‌ها توجه شود، افزود: باید شرایط را برای ازدواج و افزایش جمعیت فراهم کرد و مسئولین باید گوش به فرمان ولایت‌فقیه باشند در غیر این صورت مسئول ما نیست. اگر پشتیبان ولی فقیه باشیم موفق خواهیم بود در غیر این صورت محکوم به شکست هستیم.

آقاتهرانی با تاکید براینکه کم کاری بعضی از مسئولین نباید مردم را سست کند، ادامه داد: ما با انجام وظیفه خود باید زمینه‌ساز ظهور شویم. امام عصر(عج) اگر ۳۱۳ یار واقعی داشته باشد ظهور می‌کند و این ما هستیم که باید ظهور را رقم بزنیم. دولت و مجلس امروز انقلابی هستند و مردم نیز همانطور که همیشه همراه بودند باید شرایط را تحمل و ایستادگی کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: در شرایط امروز که دشمن بیدار است ما باید پای کار باشیم و ایستادگی کنیم. دانستن مسائل سیاسی اجتماعی از واجبات و وظیفه همه‌ی ما است و باید مسئولین را امر به معروف و نهی از منکر کرد و هیچکس از این امر مبرا نیست.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی حکومتی ولایی و نمونه است و در بسیاری از مسائل جمهوری اسلامی حرف آخر را در دنیا می‌زند، گفت: باید دنباله‌رو راه شهیدان بود تا مدیون آن‌ها نشویم. باید وجود ولی‌فقیه را قدر بدانیم و به فرمایشات ایشان با دل و جان گوش کنیم همانطور که مردم قدر امام خمینی(ره) را دانستند و گوش به فرمان ایشان بودند و موفق شدند.

آقاتهرانی با اشاره به رای خبرگان رهبری به مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، گفت: بر مقام ولایت ایشان هیچ جای تردیدی نیست، بنابراین زمانی که رهبر معظم انقلاب امری می‌فرمایند باید اجرا شود و همانگونه که با امام زمان(عج) در زمان ظهور رفتار می‌شود در دوران غیبت نیز باید همانگونه با ولایت فقیه رفتار شود و با آمادگی بیشتر و بهتر پشتیبان ولی‌فقیه باشیم.

انتهای پیام
captcha