مراسم سالروز ارتحال امام خمینی‌(ره) در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4061609
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱

مراسم سالروز ارتحال امام خمینی‌(ره) در کرمان برگزار شد

مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی‌(ره) و قیام ۱۵ خرداد با حضور رئیس ستاد اقامه نماز استان و امام جمعه موقت کرمان و مدیرکل آموزش و پرورش استان در سالن اجتماعات شهید ایرانمنش کرمان برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی عربپور امام جمعه موقت کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی‌(ره) و قیام ۱۵ خرداد با حضور رئیس ستاد اقامه نماز استان و امام جمعه موقت کرمان، مدیرکل آموزش و پرورش و کارکنان اداره کل و آموزش و پرورش نواحی ۱ و ۲، استثنایی و عشایری، امروز، ۱۲ خردادماه در سالن اجتماعات شهید ایرانمنش برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور، رئیس ستاد اقامه نماز استان در این مراسم با بیان اینکه حفظ هویت اسلامی ایرانی ملت از اندیشه‌های والای امام خمینی‌(ره) بود، گفت: حضرت امام خمینی‌(ره) سالروز قیام ۱۵ خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرد قطعا این رویداد نقش مهمی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی داشت.

وی با بیان اینکه امام راحل یک مرجع تقلید بزرگ بود و فلسفه، عرفان، مدیریت و تدبیر را به خوبی می‌دانست، افزود: توفیقی از این بالاتر نیست که مردم با امام خمینی(ره) همراه شدند و انقلاب را به ثمر رساندند، اما امروز یک آسیب و آفت جلوی راه است و به دلیل فاصله گرفتن نسل‌ها از گذشته برخی از جوانان ما با شخصیت امام آشنایی ندارند و دشمن هم قصد تحریف آن چه که اتفاق افتاده است، را دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان افزود: دشمن می‌خواهد انقلاب اسلامی را که جوشیده از تفکر حضرت امام است، ضعیف و حکومتی را که بر اساس دین، شکل گرفته ناکار آمد و نظام را در مدیریت ناتوان جلوه دهد. تلاش برای فراموشی امام راحل و آنچه که امام به خاطر آن انقلاب کرد و آن را به پیروزی رساند، از برنامه‌های همیشگی دشمن بوده و هست.

وی ضمن تبیین بخشی از منظومه فکری و اندیشه حضرت امام خمینی(ره) گفت: حضرت امام تربیت یافته حوزه و مکتب اهل‌بیت(ع) بود، رشته تحصیلی‌اش فقه و اصول و تدریسش در راستای این تفکر بود و افکارش برگرفته از تعالیم و فرهنگ اسلامی بود.

امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه یکی از اندیشه‌های حضرت امام باطل دانستن تفکر جدایی دین از سیاست بود، گفت: در دوران سلطنت پهلوی طرح این موضوع شده بود که مراجع در قم بمانند و به ارشاد مردم بپردازند مثل واتیکان که پاپ در آن حکومت می‌کند، این تفکر خطرناک بود زیرا خداوندی که برای ما دین را ارائه کرده هم به امر دنیا و هم آخرت توجه داشته است.

وی گفت: اندیشه امام این بود که دین این قدرت را دارد که هم دنیا و هم آخرت انسان را هدایت کند، هم سعادت دنیا و هم سعادت آخرت را تضمین کند، امام قبل از ورود به عرصه مبارزه خود را تزکیه کرد از این رو هم حمایت مردم را داشت و هم عنایت پروردگار را و خودش را بنده خدا دانست تا بتواند اثربخشی لازم را داشته باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان گفت: امامی که این ملت وفادار را داشت راه را محکم ادامه داد، هرگز نهراسید و شاگردانی تربیت کرد، خیلی‌ها فکر می‌کردند پس از امام این حکومت از هم پاشیده می‌شود اما شاگردان امام ۳۳ سال با وجود همه نقشه‌ها و تبلیغات بیگانه حکومت و نظام را حفظ کردند. همچنان با هدایت مقام معظم رهبری راه امام را ادامه خواهیم داد.

رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این مراسم گفت: امام با قدرت الهی خود قدرت پوشالی شاهنشاهی را در هم شکست و با سخنرانی خود در سال ۴۲ در مدرسه فیضیه قم، رژیم را خشمگین کرد به طوری که رژیم تاب نیاورد وی را دستگیر کرد و زمینه‌ساز قیام ۱۵ خرداد شد.

وی با بیان اینکه وقتی که خبر ارتحال امام خمینی‌(ره) از رسانه‌ها پخش شد، همه عالم را در غمی سنگین فرو برد، افزود: خوشحالیم پس از ایشان کشتی انقلاب در دریایی پر تلاطم به مقام معظم رهبری سپرده شد که به خوبی و خردمندانه این نظام را هدایت و رهبری می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب بزرگترین مبارزه با آمریکا خدمت به این مردم است اگر بتوانیم خدمتی به مردم شریف ارائه کنیم راه حضرت امام و راه رهبر فرزانه انقلاب را ادامه داده‌ایم و در راستای منویات امامان انقلاب قدم گذاشته‌ایم.

انتهای پیام
captcha