تسهیل فضای کسب و کار به‌صورت جدی‌تری دنبال شود
کد خبر: 4061527
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۵۵

تسهیل فضای کسب و کار به‌صورت جدی‌تری دنبال شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات فعالان اقتصادی گفت: در بحث تسهیل در فضای کسب و کار دولت باید جدی‌تر وارد شود زیرا اکنون سیستم اداری ما قفل است و باید مقداری در این زمینه جرئت و جسارت به خرج داد.

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی به گزارش ایکنا از فارس، جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی عصر چهارشنبه، 11 خردادماه در نشست فعالان اقتصادی استان فارس با وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: در بحث تسهیل در فضای کسب و کار دولت باید جدی‌تر وارد شود زیرا اکنون سیستم اداری ما قفل است و باید مقداری در این زمینه جرئت و جسارت به خرج داد.

وی خطاب به وزیر اقتصاد افزود: حقوق گمرکی و سود بازرگانی را به فوریت به مجلس فرستاد ولی باید در جلسه سران قوا ببرید و تعیین تکلیف کنید تا فعالان اقتصادی را نجات دهید.

قادری همچنین خواستار حضور پررنگ‌تر و مؤثرتر وزیر اقتصاد در بین فعالان اقتصادی شد و اظهار کرد: رشد هشت درصدی که شما هدفگذاری کرده‌اید الزاماتی دارد با این مسیری که دارید می‌روید به رشد چهار درصدی هم نمی‌رسید.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با بیان اینکه وام ودیعه مسکن، وام ازدواج و... زمانی ارزشمند است که اشتغال و تحرک اقتصادی باشد، افزود: در بحث افزایش حداقل حقوق، روند شورای عالی کار باید سریع اصلاح شود.

وی بیان کرد: دولت می‌گوید سه نماینده کارگر، سه نماینده کارفرما، وزیر تعاون و دو نماینده پیشنهادی به تصویب هیئت دولت در شورای عالی کار حضور داشته باشد ولی به جای این دو نفر باید وزیر اقتصاد و رئیس برنامه و بودجه حضور یابند زیرا بخش عمده‌ای از کارگران در بخش دولتی است.

قادری همچنین ظرفیت‌های استان فارس را یادآور شد و افزود: استان فارس استان نفت‌خیز و گازخیز است ولی از گاز سهم سه درصد نداریم که باید در برنامه ششم مدنظر باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه نسبت تسهیلات به سپرده‌های بانکی ما در فارس بسیار پایین است که یکی از دلایل آن عدم همراهی بانک‌های خصوصی است از وزیر اقتصاد درخواست کرد که این موضوع را در تهران حل و فصل کند.

انتهای پیام
captcha