لزوم آمادگی همه‌جانبه برای سفرهای تعطیلات نیمه خردادماه در کردستان
کد خبر: 4061252
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸

لزوم آمادگی همه‌جانبه برای سفرهای تعطیلات نیمه خردادماه در کردستان

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری کردستان، بر لزوم آمادگی دستگاه‌های عضو کمیته‌های ده‌گانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان در ایام تعطیلات نیمه خردادماه تأکید کرد.

 ستاد اجرایی خدمات سفر کردستان

به‌ گزارش ایکنا از کردستان، شهرام ملکی، معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری کردستان شامگاه گذشته، 10 خردادماه در اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان در سال‌جاری، اظهار کرد: در تعطیلات پیش‌رو، نیاز است تا با همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی، حضور گردشگران در استان به نحوی شایسته مدیریت شود.
وی افزود: باید در این ایام، زیباسازی مبلمان شهری، اصلاح و احیای روشنایی معابر، بوستان‌ها و پارک‌های سطح شهرها، افزایش ضریب امنیت گردشگران، ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی، تقویت امدادرسانی، نظارت بر بازار و … جزو اولویت‌ها باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان با تأکید بر معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کم‌نظیر در استان، بیان کرد: لازم است تمام دستگاه‌ها در تعامل با رسانه‌ها و به‌ویژه صداوسیما در مسیر معرفی ظرفیت‌های استان اهتمام بیشتری داشته و این ظرفیت‌ها را در سطح ملی و منطقه‌ای معرفی کنند.

وی افزود: خوشبختانه با همکاری بین دستگاهی و با استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود توانسته‌ایم استان کردستان از معبر به مقصد گردشگری تبدیل کنیم.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری کردستان، یادآور شد: امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق و ارائه خدمات مطلوب، گامی مثبت در راستای افزایش ماندگاری و ثبت خاطرات خوش برای مسافران و گردشگران در استان کردستان برداریم.

رضایت ۹۰ درصدی گردشگران از سفر به کردستان

یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت: طبق نظرسنجی‌های انجام شده در ایام تعطیلات نوروز ۹۰ درصد از مسافران و گردشگران ورودی به استان از ارائه خدمات توسط ستاد اجرایی خدمات‌سفر، رضایت داشته‌اند.

وی یکی از دلایل این رضایت را تلاش و همکاری اعضای ستاد خدمات سفر، فعالان گردشگری و مردم مهمان‌نواز کردستان ذکر کرد و افزود: رضایت‌مندی و خاطره‌خوش گردشگران از سفر به استان قطعا موجب توسعه گردشگری در بلندمدت خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در ایام تعطیلات نیمه خرداد و فصل تابستان شاهد افزایش چشم‌گیر ورود گردشگران به کردستان باشیم و نیاز است با برنامه‌ریزی و ایجاد انسجام و هماهنگی میان کمیته‌ها و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر، در خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران اهتمام ویژه‌ای انجام شود.

وی با تأکید بر کنترل قیمت و کیفیت کالاها و تامین اقلام ضروری مورد نیاز گردشگران در این ایام، ادامه داد: به‌منظور نظارت دقیق بر نحوه ارائه خدمات در مراکز گردشگری، بازدیدهای نظارتی کارشناسان این مجموعه بر تاسیسات گردشگری آغاز شده و تا پایان تعطیلات به‌صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

گویلیان گفت: کردستان با وجود مراکز اقامتی دارای مجوز و همچنین اماکن دارای استانداردهای لازم، آمادگی اسکان و خدمات‌ دهی به مسافران و گردشگران را دارد.

وی از آمادگی موزه‌ها و بناهای تاریخی این استان برای میزبانی از گردشگران در تعطیلات نیمه خرداد خبر داد و افزود: تأسیسات گردشگری استان اعم از مراکز اقامتی، واحدهای پذیرایی و مجتمع‌های بین‌راهی نیز آمادگی ارائه خدمات و میزبانی از گردشگران در تعطیلات پیش‌رو را دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه هر گردشگر خارجی، به لحاظ اقتصادی موجب افزایش ارزآوری می‌شود، اظهار کرد: توسعه صنعت گردشگری، این قابلیت را دارد که اقتصاد استان کردستان را متحول کند.

وی یادآور شد: امیدواریم با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان و با اتخاذ تدابیر ویژه، زمینه‌ خدمات‌دهی مناسب و رضایت‌مندی گردشگران را بیش از پیش فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha