رسانه‌ها در جایگاه حرفه‌ای خود به جهاد تبیین بپردازند
کد خبر: 4061158
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹

رسانه‌ها در جایگاه حرفه‌ای خود به جهاد تبیین بپردازند

مدیرکل روابط عمومی استانداری لرستان با تأکید بر ساماندهی حوزه رسانه و علمی‌تر کردن آن تأکید خواستار ایجاد تیم رسانه‌ای آتش‌به‌اختیار جهاد تبیین در استان شد و گفت:  رسانه‌ها در جایگاه حرفه‌ای خود به جهاد تبیین بپردازند.

علی جهان‌آرا، مدیرکل روابط عمومی استانداری لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، علی جهان‌آرا، مدیرکل روابط عمومی استانداری لرستان امروز، دهم خرداد در شورای هماهنگی روابط عمومی‌های لرستان که در سالن کنفرانس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان برگزار شد، با بیان اینکه در این برهه، بیانیه «گام دوم انقلاب» و جهاد تبیین از ضروریات پیوست‌های فرهنگی و پروژه‌هایی است که در نظام اسلامی باید شکل بگیرد، اظهار کرد: پیوست‌های فرهنگی که بخش اعظم آن را ارتباطات رسانه‌ای و روابط عمومی تشکیل می‌دهد در راستای رسیدن به اهداف ترسیم شده می‌تواند مؤثر باشد.

وی گفت: جایگاه دانشگاه جامع علمی کاربردی به سبب ارتقای دانش و سطح فرهنگ جامعه و تولید علم در استان ستودنی است چراکه با آغاز فعالیت این دانشگاه در لرستان شاهد ارتقای سطح علمی و مهارتی روابط‌عمومی‌ها بوده‌ایم.

مدیرکل روابط عمومی استانداری لرستان در ادامه بر ساماندهی حوزه رسانه و علمی‌تر کردن آن تأکید کرد و با اشاره به اینکه باید  رسانه‌ها در جایگاه حرفه‌ای خود به جهاد تبیین بپردازند، اضافه کرد: از متولیان امر درخواست دارم نسبت به ساماندهی رسانه و خبرنگاران در  استان اهتمام ویژه داشته باشند.

جهان‌آرا همچنین بر ارتقای سطح علمی روابط عمومی‌ دستگاه‌های اجرایی استان تأکید کرد و با بیان اینکه در این راستا تفاهم‌نامه‌ای بین برنامه و بودجه استان و دانشگاه جامع علمی کاربردی منعقد خواهد شد، افزود: باید از ظرفیت علمی این دانشگاه در راستای ارتقای سطح علمی روابط عمومی‌ها و ارتقای سواد رسانه‌ای آنان استفاده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه هم‌اکنون در ادامه دفاع از انقلاب و ارزش‌های نظام در مواجهه با تهاجمات و تحریم‌های ظالمانه دشمن هستیم، گفت: دراین برهه با تهاجم ویژه اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنیم و نیاز به وجود تیمی آتش‌به اختیار قوی رسانه‌ای در راستای جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری هستیم تا هم در جنگ اقتصادی و هم در مقابله با تحریم‌های ظالمانه دفاع کنیم.

مدیرکل روابط عمومی استانداری لرستان اضافه کرد: آتش به اختیار به معنای بی‌اختیار حرف زدن نیست بلکه در آن هماهنگی، ظرفیت فکری، چانه‌زنی عالمانه وجود دارد و در زمان، مکان و وقت خودش و درست سربزنگاه و به موقع وارد عمل می‌شود تا بتواند ترفند دشمن را خنثی کند که حوزه اطلاع رسانی استان  چنین تیم رسانه‌ای را می‌طلبد تا اثر تقویتی آن را میان مردم و اجتماع مشاهده کنیم.

جهان‌آرا بر همراه کردن مردم برای رسیدن به جهادی که در آن هستیم و براساس افق ترسیم شده سال ۱۴۰۴ تأکید داشت و خاطرنشان کرد: با انجام این مهم می‌توانیم به موفقیت علمی، نظامی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی دست یابیم.

وی افزود: اگرچه در حوزه روابط عمومی اطلاعات کامل حوزه تخصصی شرط است اما کافی نیست و روابط عمومی باید دایرة‌المعارفی از همه حوزه‌ها باشد و چنانچه در این راستا توانمند نباشد قطعا بدنه کارشناسی مدیر را قبول نخواهند داشت.

مدیرکل روابط عمومی استانداری لرستان با اشاره به اینکه روابط عمومی فعال، پویا و توانمند ظرفیت این را دارد که تا حوزه معاونت ارتقا یابد، تصریح کرد: متاسفانه برخی از روابط عمومی‌ها با حوزه خود ناآشنا بوده و این آسیب برای دستگاه محسوب می‌شود.

جهان‌آرا  از برگزاری جشنواره روابط عمومی‌های استان در هفته دولت با هدف جهاد تبیین، تبین اقدامات دولت و نظام و تقویت حوزه اطلاع رسانی استان خبر داد  و گفت: باید راه‌های جهاد تبیین و گام دوم را تقویت کنیم و در این راستا روابط عمومی باید محدودیت‌ها را به فرصت تبدیل کند، تا بتوانند امیدآفرینی، اعتمادسازی و باورپذیری و ... را به جامعه تزریق کنند.

وی گفت: در حوزه اطلاع‌رسانی باید افرادی در روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استفاده شوند که متخصص، آموزش دیده و صاحب فن باشند.

انتهای پیام
captcha