الگوهای ملی و دینی را به دانش‌آموزان معرفی کنیم
کد خبر: 4061153
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳

الگوهای ملی و دینی را به دانش‌آموزان معرفی کنیم

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه باید تلاش شود که عَلَم عِلم و دانش و هویت ملی برافراشته شود، گفت: باید کاری کنیم که دانش‌آموزان باور و هویت دینی و ملی خود را دریابند و همچنین الگوهای ملی و دینی‌شان را بشناسند.

محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمد خلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 10 خردادماه در نشست با اعضای ستاد برنامه‌ریزی و هماهنگی برنامه‌های تابستانی استان با اشاره به اهمیت مساجد و مدارس در امر تربیت گفت: باید تلاش شود که عَلَم عِلم و دانش و هویت ملی برافراشته شود و کاری کنیم که دانش‌آموزان باور و هویت دینی و ملی، خود را دریابند و همچنین الگوهای ملی و دینی‌شان را بشناسند.

وی با بیان اینکه در این مسیر تمام امکانات آموزش و پرورش در کنار حوزه پرورشی و فرهنگی قرار می‌گیرد، تأکید کرد: کارهای مشترک در قالب هم‌افزایی بین‌بخشی و به دور از کارهای جزیره‌ای انجام شود.

عسکری همچنین با اشاره به ظرفیت‌های موجود در آموزش و پرورش گفت: باید همه در کنار یکدیگر برای حرکت آموزش و پرورش به سمت بالندگی و پویایی با نگاه تحولی کمک کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تأکید کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت بسیار مهم‌تر از پرکردن اوقات فراغت است بنابراین با چنین رویکردی فعالیت‌ها برنامه‌ریزی شود.

عسکری با اشاره به آموزش حضوری دانش‌آموزان تأکید کرد: از فرصت ایجاد شده برای حضور دانش‌آموزانی که بعد از دوسال تجربه دوران کرونا می‌توانند در محیط ها حاضر شوند، به نحو احسن استفاده شود.

وی همچنین به قرارگاه عدالت تربیتی استان اشاره کرد و گفت: در مسیر غنی‌سازی اوقات فراغت از ظرفیت این قرارگاه که شامل شورای معاونین و حدود 12 دستگاه دیگر هستند، استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به رویکرد جدید فعالیت‌ها تاکید کرد: با توجه به مهارت‌افزایی و شعار (هر دانش‌آموز یک مهارت) فعالیت‌ها برنامه‌ریزی شود تا برای دانش‌آموزان، ارزش افزوده که همان کسب مهارت است را به همراه داشته باشد.

عسکری تصریح کرد: کارها با رویکرد جهادی انجام و در شیراز متوقف نشود بلکه برای گسترش روح خدمت و مشارکت و در کنار هم بودن در جهت رفع مشکلات مردم در شهرستان‌ها و مناطق محروم پیگیری شود.

علیرضا شادباش، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست گفت: برنامه‌ریزی‌ها در راستای اجرای فعالیت‌های مکمل و فوق برنامه جهت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی با رویکرد کشف، هدایت استعدادهای دانش‌آموزی و مهارت‌افزایی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: پرداختن به مقوله غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است بدین منظور معاونت پرورشی و فرهنگی در تابستان سال جاری به استناد آیین‌نامه فعالیت‌های تابستانی برنامه‌های پرورشی و فرهنگی منسجم، جامع، پرنشاط و هدف دار متناسب با نیازها و سلایق و علایق دانش‌آموزان پیش‌بینی کرده است.

شادباش تاکید کرد: نقش بی‌بدیل خانواده‌ها در مدیریت برنامه‌های اوقات فراغت و مساعدت و همفکری آنان بسیار حایز اهمیت است که باید پررنگ‌تر و فعال‌تر باشد .

وی با اشاره به ضرورت این فعالیت‌ها گفت: ایجاد فرصت آموزش مهارت‌های فردی و اجتماعی و همچنین توجه به نیازهای خاص و علایق دانش‌آموزان در شرایط موجود و همچنین مدیریت بحران و استفاده از فرصت یادگیری از ضرورت‌های اجرای این برنامه است.

انتهای پیام
captcha