مشارکت بیش از یک میلیون نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی
کد خبر: 4060930
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵

مشارکت بیش از یک میلیون نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی از مشارکت بیش از یک میلیون نفر اعم از کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سطح کشور خبر داد.

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشوربه گزارش ایکنا از فارس، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، شب گذشته، 9 خردادماه در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: بیش از یک میلیون نفر در این دوره از این جشنواره در سراسر کشور مشارکت کردند.

وی با یادآوری اینکه خاستگاه این جشنواره از خراسان رضوی بوده است و بعد از یک شبکه در قم و بعد از آن هم در شیراز و با محوریت حرم شاهچراغ(ع) شکل گرفت، از مشارکت خوب مردم این دیار در جشنواره کتابخوانی رضوی قدردانی کرد.

رمضانی تأکید کرد: این شبکه در قلب مردم ایران شکل گرفته است و آن به دلیل عشق و علاقه وافری است که ایرانیان به ساحت مقدس امام رئوف دارند.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی بیان کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی شامل اقشار مختلف مردم اعم از کودک، نوجوان، جوان، خانواده و بزرگسالان می‌شود که همگی با نام امام رئوف و با محوریت کتاب و کتابخوانی مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه در اجرای این جشنواره بیش از 2 هزار و 600 دستگاه هم همکاری و مشارکت داشته‌اند، افزود: این شبکه از بین‌ مردم آغاز و شکل گرفته و به بیش از ۳۸۰۰ کتابخانه در سراسر کشور رسیده است.

رمضانی در بخش پایانی سخنان خود از کتابداران گمنامی که هیچ‌گاه نامی از آن‌ها در عرصه‌های مختلف آورده نمی‌شود برای هدایت و راهبری این موضوع قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha